خطرات استفاده از فیلترشکن c

فری گیت free gate 

 بعضی ها شب و روز خود را صرف پیدا کردن اون میکنند بله فیلتر شکن معروف فری گیت اما یه جورایی میشه گفت جاسوس معروف کامپیوترهای ایرانی هم محسوب میشود چون اکثر فیلترشکن ها برخی از پورت های امنیتی رو باز میکنند که میتواند باعث در اختیار گرفتن اطلاعات شخصی کاربران شود در اینجا فیلتر شکن ها و وی پی ان ها سهم زیادی دارند چون پر کاربردترین و البته خطرناک ترین هم هستند شاید درصد کمی از کاربران برای گذشتن از تحریم های علیه ایران از این نرم افزارها و پروکسی ها استفاده کنند اما سهم بیشتر کاربران این گونه موارد رو کسانی تشکیل میدهند که قصد عبور از فیلترینگ خود کشور رو دارند نه گذشتن از تحریم هایی که علیه ایران است .

حالا در این بین شهرت یک فیلترشکن وحشت بیشتری هم ایجاد میکند چون حتما و مطمئنا خیلی ها با استفاده از این نرم افزار میتوانند از کامپیوترها استفاده کننده جاسوسی کنند چون تعداد کاربرانشان زیاد است . خوشبختانه اخیرا در اقدامی جالب اقدام به ارائه وی پی ان قانونی میکند که مطمئنا امنیت لازم رو برای کسانیکه میخواهند از سد تحریم ها بگذرند تامین میکند . کاربرد اصلی وی پی ان چیزهای دیگری است منتها در بین کاربران ایرانی برای عبور از فیلترینگ استفاده میشود . حال من میخوام امروز با یکسری توضیحات واقعا علمی به همه نشون بدم که فیلترشکن ها بهترین ابزارهای جاسوسی رو تشکیل می دهند پس مواظب امنیت رایانه خود باشید !!!

به نقل از سایت خبری تابناک ، بسیاری از کاربران اینترنت داخل کشور برای گذشتن از سد فیلترینگ سایت‌های مبتذل و مستهجن و سایت‌های سیاسی، به سراغ نرم‌افزارهای فیلترشکن، سایت‌های پروکسی و همچنین VPN رفته و این رجوع کاربران به استفاده به این روش‌های عبور از فیلترینگ، باعث رشد فزاینده فروش اکانت‌های نرم‌افزارهای فیلترشکن و VPN شده است. ضمن این که با جستجوی کوتاه در اینترنت، با سایت‌های داخلی ارایه دهنده اشتراک VPN روبه‌رو خواهیم شد که آزادانه و بدون هیچ ترسی، شماره حساب اعلام کرده و اقدام به فروش غیر قانونی اشتراک VPN می‌‌کنند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، گذشته از خرید و فروش غیر قانونی اشتراک VPN و فیلترشکن در دنیای اینترنت که مانند هر فن‌آوری جدید با چالش و ضایعاتی همراه است، مدیران و مسئولان اینترنت در کشورهای گوناگون با روش‌های گوناگونی با آن برخورد می‌کنند که از آن جمله، می‌توان به فیلترینگ و یا نابودی منبع مروج مطالب خلاف منافع کشورها اشاره کرد که این امر، در بیشتر کشورها در حال اجرا بوده و کاری رایج و ضروری است.

البته ناگفته نماند، در کشور ما نیز فیلترینگ در حالی انجام می‌شود که بیشتر کاربران ایرانی با فیلتر و از دسترس خارج کردن سایت‌های غیر اخلاقی و مستهجن و یا سایت‌هایی که در معاملات متقلبانه مجازی، از جمله فعالیت‌های شرکت‌های هرمی و گلدکوئیستی فعال هستند و همچنین آن دسته از سایت‌هایی که برخلاف قوانین جاری کشور مشغولند، موافق هستند و آن را امر بدیهی می‌دانند، ولی همین کاربران به دلیل برخی اشتباهات ناظران و یا استفاده از نرم‌افزارها و فن‌آوری غیر اصولی، دچار مشکلاتی می‌شوند که اتفاقا این مشکلات متوجه قشر تحصیل کرده یا در حال تحصیل نیز می‌شود؛ بنابراین، این قشر از کاربران داخلی اینترنت، بناچار به سراغ استفاده از نرم‌افزارهای فیلترشکن، سایت‌های عبور از فیلترینگ (که اغلب از سوی کشورهای مخالف نظام به صورت رایگان عرضه می‌شود) و همچنین اشتراک‌های VPN (Virtual Private Netvork)می‌روند.

بر پایه بررسی‌های خبرنگار «تابناک»، این میل و کشش کاربران به استفاده از چنین فن‌آوری‌هایی برای گذشتن از فیلترینگ، با عوارض خطرناکی همراه است؛ چرا که کاربر با استفاده از VPN و همچنین نرم‌افزار فیلترشکن با اتصال به یک سرور در خارج از کشور (عمدتا در انگلیس و آمریکا) متصل شده و همین امر موجب اختصاص یک IP خارجی به رایانه کاربر داخلی می‌شود که در ادامه این کار، همه داده‌ها و اطلاعات از رایانه کاربر به سرور خارجی انتقال پیدا کرده و از آنجا وارد دنیای مجازی اینترنت می‌شود و به این وسیله، از فیلترینگ داخلی کشور عبور می‌کند.

اما این عبور از فیلتر با تهدیدهایی روبه‌رو می‌شود؛ به این ترتیب که کاربر نمی‌داند، بیشتر و اغلب سرورهایی که اشتراک VPN را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و کنترل می‌کنند، بلکه به همین وسیله با پورت‌های باز رایانه کاربر به اطلاعات درون رایانه وی دسترسی پیدا کرده و امکان کپی‌برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی رایانه کاربر برای سرورهای خارجی میسر می‌شود و این در حالی است که اگر کاربر برای مثال در شبکه محل کارش، این نوع ارتباط را برقرار کند، سرور می‌تواند از طریق رایانه کاربر به اطلاعات شبکه داخلی آن اداره نیز دسترسی پیدا کند و نیز با نرم‌افزارهای پیشرفته بدون آگاهی کاربر، اطلاعات موجود در رایانه یا شبکه داخلی کاربر را برای خود کپی کند. همین مسأله در نرم‌افزارهای فیلترشکن مانند «فری‌گیت» و «اولترا سورف» نیز در حال انجام است.

با این حال، به نظر می‌رسد، باید تمهیدات و نظارت دقیق‌تری بر عملیات فیلترینگ صورت گرفته و مسئولان فیلترینگ کشور نیز با سعه صدر با سایت‌های مختلف برخورد کرده و در آغاز کار، با فیلتر کردن یک سایت، مردم را به استفاده از فیلترشکن سوق ندهند.

در پایان تأکید می‌شود، استفاده از چنین روش‌هایی، ممکن است خطرات بسیاری داشته باشد و کاربران اینترنت باید بدانند که استفاده از چنین نرم‌افزارها و روش‌هایی، مانند این است که همه محتویات رایانه خود را از تصویر و فیلم شخصی گرفته تا اطلاعات مهم شخصی و کاری، آپلود کرده و در اختیار عموم قرار دهیم.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 26 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت