گرمایش با پکیج شوفاژ دیواری

 

در این سیستم همزمان گرمایش و آبگرم مصرفی ساختمان توسط موتورخانه کوچکی که بصورت یکپارچه و پکیج در آمده و در داخل و یا محدوده فضای مورد نظر نصب می شود، تأمین می شود از مهمترین مزایای این روش استقلال سیستم گرمایشی واحدها از موتورخانه مرکزی و از همدیگر می باشد.

از معایب این سیستم تأمین هوای احتراق از فضایی که پکیج در آن نصب شده است می باشد که در فضاهای کوچک و درزبند ممکن است باعث کمبود اکسیژن و خفگی شود (البته در سالهای اخیر نوعی از پکیج ساخته شده که تأمین هوای احتراق و تخلیه گازهای احتراق آن همزمان توسط یک دودکش دوجداره از بیرون از فضای نصب پکیج انجام می شود.)

 

از دیگر معایب این روش، دودکش مستقل برای هر پکیج است که در این صورت در ساختمان های مسکونی با تعداد آپارتمان های زیاد تعداد دودکش ها نیز زیاد خواهد شد و محدوددیت های اجرایی را به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه در این حالت مصرف انرژی نسبت به سیستم حرارت مرکزی بیشتر خواهد شد علاوه بر این دلیل نصب در فضای داخلی واحدها حجمی از فضا را اشغال می کنند. همچنین خطر نشت گاز خام و یا نشت گاز منواکسید کربن (CO) وجود دارد.

پکیج ها معمولاً در دو نوع تک مبدل و دو مبدل ساخته می شوند که دو مبدلها یکی از مبدلها وظیفه تأمین گرمایش و دیگری تأمین آب گرم مصرفی را بر عهده دارد بدیهی است که مصرف سوخت و گاز دو مبدلها بیشتر است.

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 22 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت