10 پارک انرژی درتهران تا پایان سال بهره برداری می شود

 

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به تصویب لایحه انرژی های نو در شورای اسلامی شهر تهران و جایگزینی انرژی خورشیدی به جای انرژی فسیلی در مصارف شهری گفت: در راستای تحقق این هدف تا پایان سال جاری از 10 پارک انرژی در سطح شهر تهران بهره برداری می شود.

 علی محمد شاعری  گفت: تاکنون در 10 پارک در شهر تهران از انرژی های نو و تجدیدپذیر استفاده می کنیم. در نظر داریم علاوه بر پارک های شهری در ساختمان های شهرداری تهران از انرژی‌های نو استفاده کنیم.وی افزود: مقرر است بخشی از انرژی مورد نیاز در ساختمان های شهرداری تهران توسط انرژی های نو و تجدیدپذیر تامین شود، همچنین شهرداری تهران به دنبال استفاده از این انرژی ها در ساختمان های خصوصی نیز هست. در حقیقت می توانیم با ایجاد مشوق های مختلف حدود 10 درصد انرژی مورد نیاز شهروندان به ویژه آب گرم را در ساختمان های خصوصی از طریق این انرژی ها تامین کنیم.

وی استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر را یکی از سیاست ها و رویکردهای مهم شهرداری تهران معرفی کرد و افزود: در مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مقرر شده است تا پایان برنامه پنج ساله دوم حداقل میزان مصرف انرژی در کل پارک‌ها و بوستان های عمومی شهر 5 درصد کاهش یابد و حداقل 20 درصد از انرژی مصرفی از طریق انرژی های نو باشد بر همین اساس شهرداری تهران به دنبال استفاده از این انرژی در ساختمان های خود است.

 در یکصدوپنجاه‌وچهارمین جلسه شورای شهر تهران لایحه الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شهر تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و مقرر شد شهرداری در این زمینه اقدامات موثری را انجام دهد. این لایحه با تاکید بر ایجاد زیرساخت های تولید و استفاده از تجهیزات انرژی های پاک، بر صدور مجوز ساخت و پایان کار برای تمامی ابنیه و ساختمان های دولتی و شهرداری منوط به تامین حداقل 10 درصد انرژی مورد نیاز از طریق انرژی های تجدید پدیر تاکید می کند.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 25 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت