رویکرد بهره وری انرژی با برنامه ­های نوین ساخت و ساز آلمان  

 

کشور آلمان برنامه­ های نوین ساخت و ساز در ساختمان­ ها را با رویکرد بهره ­وری انرژی تا سال 2020 به مرحلۀ اجرا می­گذارد.رویکرد بهره ­وری انرژی در ساخت و ساز به معنای سرمایه­ گذاری برای تضمین آینده و استقلال از هزینه­ های روبه افزایش انرژی است. حفاظت از منابع برای نسل ­های آینده و صرفه­ جویی در هزینه ­های انرژی در نگاه اول تنهادلایل اصلی برای ساخت و ساز با بهره ­وری انرژی هستند.

در کشور آلمان این امر با قوانین دقیق و به ­روز دولت برای ساخت ­های جدید و یا بازسازی ­های فراتر از این اهداف اعمال می­شود.براساس این گزارش: کشور آلمان تا سال 2020 اقدام به اجرای سه قانون مهم و سخت ­گیرانه در مفاد دستورالعمل کاربردهای حرارتی انرژی­ های تجدیدپذیر (EEwameg) و صرفه­ جویی انرژی (ENEV) ازجمله20% کاهش در میزان انتشار گازهای گلخانه ­ای و 20% افزایش سهم کلی اتحادیۀ اروپا از انرژی­ های تجدیدپذیر و 20% افزایش بهره­ وری انرژی نموده است.

 بنابراین گزارش: براساس قانون کاربردهای حرارتی انرژی ­های تجدیدپذیر (EEwameg) از سال 2009 در ساختمان­ها و ساخت ­های جدید، بخشی از انرژی گرمایی باید از منابع انرژی تجدیدپذیر حاصل گردد. این قانون ساخت، زمانی پاسخ داده شده است که ساختمان­ ها از 15% از انرژی خورشیدی، یا 50%  از انرژی زمین گرمایی و زیست ­توده و یا 30% از بیوگاز استفاده کنند این درحالی است که این مقادیر فنی در سال ­های آتی افزایش خواهند یافت.

به نقل از این گزارش: براساس برنامۀ ساخت با بهره ­وری انرژی در آلمان، برای استقرار، خرید و یا تولید سیستم­های ساخت­های جدید، وام­های کم ­بهره اعطا می­کند از سال 2009 این برنامه از تکنیک ­های گرمایشی بر پایۀ انرژی ­های تجدیدپذیر نیز پشتیبانی می ­کند و توسعۀ خانه ­های غیرفعال (پسیو) را تشویق می­کند. ضمناً برای اقدامات نوسازی جهت افزایش بهره  ­وری انرژی در ساختمان ­های موجود با پروانۀ کار تا سال 1994 برنامۀ توانبخشی بهره­ وری انرژی به تصویب رسانده است. هدف این برنامه ترویج بالا بردن ساختمان ­ها به سطح انرژی مناسب است. این گزارش می­افزاید: در دستورالعمل صرفه­ جویی انرژی (ENEV) حداقل ملزومات انرژی برای ساختمان­ های موجود و جدید تعریف شده و ارائۀ گواهی عملکرد انرژی و فرآیند ساخت مدل به­ عنوان پیشنهاد مطرح شده است.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 26 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت