تاکید رییس دانشگاه امیر کبیر

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر لزوم آگاهی مهندسان جوان به پیچیدگی های جامعه جهانی خاطرنشان کرد: مهندسان جوان کشور باید یادگیری مداوم، بازسازی دائمی ذهن و توانایی حل مسئله را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

دکتر علیرضا رهایی در مراسم گرامی داشت روز مهندسی در این دانشگاه اظهار داشت: امروز نقش مهندسان در بالاترین رده های تصمیم گیری و اجرایی کشور مشهود است و مهندسان و نوآوران همتراز سیاست مداران مطرح کشور هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: بخشی از پیشرفت های کشور مدیون مهندسان است و امروز باید مشکلات جامعه به دست جامعه مهندسی کشور برطرف شود .

 

رهایی گفت: دانشگاه ها و مراکز علمی مهم ترین محیط های تربیت کننده مهندسان هستند و برای رفع مشکلات جامعه به دست مهندسان از این مراکز انتظارات زیادی می رود. همچنین مهندسان جوان کشور باید توجه به کیفیت، بهینه سازی و به روز رسانی را در تولیدات خود مورد توجه قرار دهند و این موضوعات را ترویج کنند.

 

همچنین دکتر رضا مکنون عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: توسعه پایدار به معنای استفاده بهینه از منابع برای نسل حاضر و نسل آینده است و مهندسان کشور باید در پروژه های خود به این موضوع توجه کنند.

 

وی افزود: توسعه پایدار موضوعی است که در کشورهای مختلف مدنظر است و در ایران نیز باید مورد توجه مهندسان قرار گیرد تا پروژه های مهندسان کشور از عملکرد و کارایی لازم برخورد دار باشند.

 

همچنین دکتر اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: درحال حاضر به همت محققان جوان کشورمان می توانیم به هر ان چه در عرصه هوا ، فضا و سطح بخواهیم ، دست یابیم .

 

وی با اشاره به توسعه علمی و فناوری کشور افزود: پروژه های شهری به کمک دانش و مدیریتی که در دانشگاه های کشور وجود دارد از جمله دانشگاه صنعتی ایمرکبیر قابل انجام هستند.

 

در پایان این مراسم از مهندس سروی عضو انجمن حمل و نقل هوایی، مهندس محمدرضا نفری عضو انجمن خوردگی ایران، دکتر مرتضی قارونی نیک عضو انجمن تونل ایران، مهندس عباس شعری مقدم عضو انجمن کنترل و ابزار دقیق، مهندس علی اصغر جلال زاده عضو انجمن مهندسی عمران، مهندس علیرضا ریسمانچی عضو انجمن علمی پیشرانش هوافضای ایران، مهندس عبدالرزاق کعبی نژادیان عضو انجمن مهندسی حرارتی و برودتی ایران، مهندس مجید تباشیری عضو انجمن مهندسی رنگ ایران، مهندس علی اکبر وکیلی عضو انجمن مهندسی آکوستیک و ارتعاشات ایران، مهندس سید ابوالفضل بهره دار عضو انجمن حمل و نقل ریلی ایران، مهندس مصطفی موذن زاده عضو انجمن مهندسی متالوژی ایران و دکتر علی اکبر صنعتی عضو انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران تقدیر شد.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 31 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت