چهارمين همايش ملی تهويه و بهداشت صنعتي همزمان با نمایشگاه تاسیسات سیزدهم

 

چهارمین همایش ملی تهویه و بهداشت صنعتی دیروز در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم های حرارتی و برودتی آغاز به کار کرد و تا پایان امروز نیز ادامه دارد. در این همایش بر توسعه بهره مندی از فناوری های روز این صنعت تاکید شد.

دبیر چهارمین همایش ملی تهویه و بهداشت صنعتی گفت :‌ هدف اصلی ما آشنایی و آموزش مؤثر و اقتصادی روش‌‌ های طراحی مناسب تهویه صنعتی و بهداشتی و همچنین بهداشت صنعتی از طریق رعایت اصول، استانداردها و مقررات پذیرفته شده بین‌اللملی است.

 

حسین افشین افزود :‌ سیستم های تهویه، ایجاد و کنترل کننده هوای مناسب محیط کاری است و در صورتی که به درستی طراحی و نگهداری شود ، در رعایت استانداردهای آلودگی هوا و مصرف انرژی هم موثر است.

وی گفت :‌ در این همایش، اصول ایجاد جریان هوا، چگونگی کنترل آلودگی هوا و چگونگی طراحی و تست سیستم ها ارائه می شود. 

دبیر چهارمین همایش ملی تهویه و بهداشت صنعتی ادامه داد :‌ تهویه صنعتی برای کنترل تأثیر ذرات آلاینده، گازهای سمی و شیمیائی، بخار و ذرات قابل اشتعال یا انفجار بر روی افرادی که در معرض بـرخورد با آنها قرار دارند ،

استفاده می شود.

افشین ‌ یکی از روش‌های کنتـرل ذرات آلاینده را تخلیه هوای آلوده از محیط کاری و جایگزین کردن آن با هـوای تمیز دانست و گفت :‌ تغییرات در فرآیند ، تغییرات در رویه کار ، جایگزینی و استفاده از گـازهای کمتـر یا حـذف گـازهای سمی از دیگر روش های کنترلی است.

وی با بیان اینکه در تهویه صنعتی بیشتر تخلیه دود و بخار ناشی از جوشکاری، بخـار محلول‌ها، بخار مواد نفتی یا شیمیائی و غبار از محوطه کاری مد نظر است ، افزود :‌ با تخلیه هـوای آلوده و جـایگزین کردن آن با هـوای سالم ، باید مشکل سرمایش و گرمایش افراد و هدر دادن انرژی به طور جدی در نظر قرار گیرد.

افشین ادامه داد :‌ این نوع سیستم‌های تهویه با فـرآیندهای تولید و سیستم‌های خدماتی تأسیسات ؛ مجموعـه‌ای یکپارچه را تشکیل مـی‌ دهد. 

وی گفت :‌ بهینه سازی سیستم‌های تهـویه صنعتی به ابـزارهای جـدید طراحی و نوآوری‌های فنی نیاز دارد. 

دبیر این همایش افزود :‌چالش‌های رو در رو در تهویه صنعتی فقط محدود به راه حل‌های فنی نیست بلکه در برگیرنده استانداردهای فنی و سیاست‌های عملی جدید جهت تقویت پیشرفت‌های فناوری هم می شود.

در این همایش که به مدت دو روز با همکاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود ، کارشناسان مقاله های خود را در زمینه های مختلف صنعت تهویه و سامانه های سرمایشی و گرماشی و بهداشت صنعتی ارائه می کنند. 

برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع های چگونگی انتخاب و طراحی صحیح فنها، هودها، محاسبه حجم هوای لازم و حداقل سرعت در کانال‏ها، ابعاد گیری کانال‏ها، محاسبه افت فشار سیستم، انتخاب فیلترها و دیگر مباحث مرتبط با تهویه و بهداشت صنعتی از برنامه های این همایش است.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 23 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت