۳ مصوبه برای کاهش مصرف برق در ادارات

 

استاندار تهران گفت: دستگاه هایی که در اجرای مدیریت مصرف انرژی کوتاهی کنند، تذکر می گیرند. سید حسین هاشمی در حاشیه جلسه بررسی راه های صرفه جویی در مصرف برق در ادارات دولتی گفت: در سال های اخیرهیچ نیروگاه جدید و بخش تولیدی جدیدی در تهران ساخته نشده است ولی شاهد افزایش مصرف انرژی و جمعیت نسبت به سنوات گذشته هستیم، چنین روندی می طلبد نگاه به مدیریت مصرف جدی تر از گذشته باشد چه در بخش روشنایی و چه سایر بخش ها باید مدیریت شود.

 

هاشمی گفت: ادارات مؤظفند ماهانه میزان مصرف برق و آب خود را گزارش دهند، هر دستگاهی به نسبت سنوات گذاشته کاهش مصرف داشته باشد تشویق و دستگاه هایی که در مصرف انرژی کوتاهی کرده باشند بعد از بررسی ها تذکر می گیرند. برج های که در تهران ساخته می شوند براساس مصوبه هیأت دولت باید مجهز به سیستم سی اچ پی باشند تا کمتر انرژی مصرف شود و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به اجرا شدن آن جدیت به خرج دهد.

استاندار تهران با اشاره به تعطیلی پنجشنبه ها در تهران گفت :بررسی ها نشان داد این امر موجب کاهش 20 درصدی در مصرف انرژی شده است و ادارات باید در ایام هفته این مدیریت مصرف را اجرایی کنند. آمارها بیانگر آن است که سالانه 200 هزار مشترک برق در شهر تهران اضافه می شود در صورتی که باید نسبت به کاهش جمعیت در شهر و استان تهران اقدام شود.

وی گفت: کمیسیون خاص تهران و کلانشهرها بحث کاهش جمعیت استان تهران و جلوگیری از ازدیاد جمعیت استان تهران مورد بررسی قرار گرفته است، ولی این معضل از طریق برنامه های کوتاه مدت به سرانجام نمی رسد بلکه باید برنامه های کوتاه مدت تبیین شود.

هاشمی ضمن تکذیب خبر جیره بندی آب در استان تهران گفت: امسال با کاهش نزولات الهی مواجه بودیم و شاهد کم آبی در استان تهران هستیم که با مدیریت درست و کاهش مصرف آب به میزان 20 درصد در هر خانواده مشکل حادی در آینده نخواهیم داشت.

۳ مصوبه برای کاهش مصرف برق در ادارات دولتی

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: مدیران ادارات و دستگاه ها موظف اند بین ساعت های 11 تا 3 بعد از ظهر مصرف برق خود را مدیریت کنند.

نعمت الله ترکی در مورد جزییات جلسه بررسی بحران و راه های صرفه جویی مصرف برق گفت: بخش حامل های انرژی آب و برق در استان تهران دارای مشکلاتی است که با توجه به کمبود فعلی براساس دستور استاندار محترم جلسه ای با حضور مدیران دستگاه ها و روسای دستگاه های تخصصی آب،گاز و برق برگزار شد.

وی افزود: در دوبخش مدیریت و نحوه مصرف آب،برق و گاز در این جلسه از سوی مدیران دستگاه ها پیشنهادهایی ارایه شد و با توجه به کمبودی که درآب شرب خانگی در استان تهران احساس می شود مقرر شد بخش مدیریت تامین و توزیع را دستگاه متولی به خوبی انجام داده تا مشکلی برای خانواده ها ایجاد نشود. دربخش دیگر مدیریت مصرف این حامل ها اهمیت زیادی دارد زیرا مصرف آب و برق در کشور ما نسبت به سایر کشورها تا سه برابر بیشتر است.

ترکی با بیان اینکه طی هفته گذشته براساس آمار تا 16 درصد به میزان مصرف آب شهروندان اضافه شده است گفت: این موضوع جای نگرانی دارد وبیشترین کاری که می توانیم برای کنترل آن انجام دهیم آن است که مصرف حامل های انرژی را مدیریت کنیم.

معاون استاندار گفت: اولین گام رااز دستگاه های اجرایی آغاز کردیم که براساس مصوبه ای مقرر شد دستگاه های اداری خودشان موظف به مدیریت مصرف کارکنان باشند.از آنجا که پیک مصرف برق از ساعت 11 تا 3 بعد از ظهر است، روسای ادارات را موظف کردیم بین این ساعات، فردی را به عنوان مسئول بر مصرف نظارت قرار داده و درجه های تنظیم سیستم های سرمایشی را کنترل کنند

او گفت: براساس آماری از سوی مدیران و متخصصان در این جلسه هر دستگاهی اگر حتی تا یک درجه میزان مصرف انرژی در ادارات را کاهش دهد در کاهش مصرف اثرگذار است. بخش دیگری از مصوبه مربوط به دیون و بدهکاری دستگاه ها بود که با تایید حوزه تخصصی، منابع آن تامین شده و دراختیار مجموعه های آب، برق و گاز قرار می گیرد.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 27 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت