افزایش کیفیت آب به پایان مهر موکول شد

 

در حالی که مردم قیامدشت آب شرب خود را به صورت دبه ای از شرکت های فعال در فروش آب می خرند، بهره برداری از تصفیه خانه هفتم تهران که قرار بود تا پایان شهریور محقق شود و کیفیت آب لوله کشی این منطقه را ارتقا دهد یک ماه به تأخیر افتاد. قیامدشت یکی از نقاط جمعیتی استان تهران است که در کیلومتر ۱۸ جاده خاوران در منتهی الیه جنوب شرقی شهر تهران واقع شده است.

 

یکی از این مشکلات ساکنان قیامدشت مربوط به آب آشامیدنی است به طوری که آب آشامیدنی جمعیت حدودا ۵۰ هزار نفری قیامدشت که حالا دارای دانشگاه آزاد واحد تهران شرق با جمعیت سیال حدودا ۱۵ هزار نفری هم هست از چاههایی که اطراف این شهر حفر شده، تأمین می شود که به دلیل وجود املاح زیاد و سختی آب، این آب غیرقابل شرب است و معمولا جهت شست و شوی ظروف و دیگر کارها استفاده می شود.

 

قیامدشتی ها آب شرب خود را از فروشندگانی می خرند که آب را تصفیه کرده و به صورت دبه ای و با قیمت های خودساخته می فروشند. مردم این منطقه چند سالی است به امید بهره برداری از آب سد ماملو و افزایش کیفیت آب لوله کشی منازل مسکونی خود هستند اما عدم بهره برداری از تصفیه خانه شماره ۷ تهران امکان استفاده از منابع آبی سد ماملو را غیرممکن ساخته است.

 

تصفیه خانه شماره ۷ تهران که در فاصله ۸ کیلومتری جاده خاکی از سد ماملو به طرف روستای حصارامیر، در جنوب شرقی استان تهران قرار دارد، قرار بود بسیار پیش از این به بهره برداری برسد. این تصفیه خانه آب، به منظور تصفیه آب سد ماملو طراحی شده تا آب شرب مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان تهران را با کیفیت مطلوب تأمین کند اما در حالی که چهار سال از آبگیری سد ماملو می گذرد، هنوز تصفیه خانه شماره ۷ تهران و تأسیسات مربوطه برای تصفیه و انتقال آب این سد آماده نشده و مردم در مناطق هدف؛ همچنان از آبی کم کیفیت استفاده می کنند.

 

محمد پرورش، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ابتدای تیرماه سال جاری در خصوص آخرین وضعیت این تصفیه خانه اظهار داشت: دلیل تأخیر در بهره برداری از این پروژه، نبود چند قطعه اساسی در تکمیل آن بود که برنامه ریزی شده به زودی این قطعات وارد شده و در تصفیه خانه نصب شود.

 

وی افزود: تا پایان شهریور ماه سال جاری تصفیه خانه هفتم تهران به بهره برداری می رسد و این امکان فراهم می شود تا از منابع آبی سد ماملو برای ارتقای کیفیت آب جنوب و جنوب شرق استان تهران استفاده کنیم.

 

اما اکنون بعد از گذشت حدود دو ماه از این اظهار نظر، حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص آخرین وضعیت این تصفیه خانه می گوید: تصفیه خانه آب هفتم تهران تا پایان مهرماه به مدار بهره برداری می آید تا بتوانیم با استفاده از این تصفیه خانه، آب سد ماملو را به جنوب تهران و شهرستان های واقع شده در این محدوده برسانیم و شاهد افزایش کیفیت آب در این مناطق باشیم.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 22 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت