درمان بیماری‌های پوستی را با هوای مرطوب

 

محمد گلشنی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در فصل تابستان افراد به دلیل گرمای بیش از حد هوا به کولرها و سیستم‌های خنک کننده پناه می‌برند اما همین کار منجر به رسیدن آسیب به پوست آنها می‌شود.

 

وی ادامه داد: در کشور ما کولرهای آبی به آهستگی جایگزین کولرهای گازی شده است غافل از اینکه مردم متوجه این مسئله باشند که همین کولرهای آبی رطوب هوا را حفظ می‌کنند اما کولرهای گازی باعث خشکی پوست به دلیل سرمای بیش از حد می‌شود.

 

وی تصریح کرد: رسیدن هوای مرطوب به پوست بسیاری از مشکلات فرد نظیر اگزما، خشکی، خارش پوست و عوارض ناشی از صابون‌های قوی همچون صابون‌های قلیایی را کاهش می‌دهد.

اما خشکی هوا مشکلات و اختلالات را تشدید می‌کند.

 

گلشنی گفت: به تازگی با پیدایش سیستم‌های تهویه مطبوع پیشرفته و جدید مشکلات ناشی از خشکی هوا رفع شده است چرا که این سیستم‌ها، هوا را تصفیه کرده و همچنین علاوه بر خنک کردن محیط، رطوبت هوا را در حد متعادل نگه می‌دارد.

 

وی اذعان داشت: پزشکان توصیه می‌کنند برای حفظ رطوبت پوست بهتر است از کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب کننده پوست استفاده شود. در این کرم‌ها معمولا علاوه بر مرطوب‌کننده،‌ ترکیباتی مانند منتول که حالت خنک‌کنندگی به پوست می‌دهد وجود دارد و این ماده همراه با خنک کنندگی، خارش پوست را نیز کاهش می‌دهد و عوارضی برای پوست ندارد.

 

وی افزود: از شامپوهای خنک کننده پوست به تازگی در بازار عرضه می‌شوند، بیشتر افرادی می‌توانند استفاده کنند که دچار خارش پوست می‌شوند. در اثر استفاده از این شامپوها، تحریک پذیری پوست کاهش می‌یابد و همچنین منجر به تنگ شدن عروق سطحی پوست می‌شوند که این امر کاهش جریان خون را به همراه داشته و باعث خنک شدن پوست می‌شود.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 14 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت