شروع ساخت تاسیسات ذخیره سازی استراتژیک نفت و گاز در اوکراین

 

نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که این کشور قصد دارد به منظور ساخت تاسیسات ذخیره سازی استراتژیک نفت کوره و گاز، یک میلیارد دلار قرض بگیرد. به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکرین، روز شنبه (٢٥ بهمن ماه) اعلام کرد: کی یف قصد دارد برای احداث ذخایر استراتژیک نفت کوره و گاز طبیعی و به منظور پاسخگویی به نیازهای داخلی در شرایط اضطراری، یک میلیارد دلار قرض بگیرد.

 

وی در یک نشست دولتی گفت: دولت اوکراین تصمیم برای احداث تاسیسات ذخیره سازی گاز و نفت و کوره به ارزش یک میلیارد دلار و از طریق وامی براساس تضمین دولتی را تصویب کرده است.

این مقام ارشد اعلام کرد: این یک میلیارد دلار برای خرید ذخایر استراتژیک نفت کوره و گاز طبیعی هزینه خواهد شد.

وی به هیچ جزئیاتی درباره منبع خرید گاز اشاره نکرد.

اوکراین، یک خریدار سنتی گاز روسیه، امیدوار است که وابستگی خود را به واردات انرژی از روسیه کاهش دهد و واردات از کشورهای اروپایی را جایگزین انرژی وارداتی از روسیه کند.

شرکت دولتی نفتوگاز اوکراین هفته گذشته اعلام کرده بود که کی یف قصد دارد حدود ٦٠ درصد از نیازهای گازی امسال خود را با واردات از اروپا تامین کند و باقیمانده آن نیز با واردات از روسیه تامین شود.

دولت اوکراین پیش بینی کرده است که قیمت تک محموله گاز بازار اروپا در فصل تابستان برای این کشور به حدود ٢٥٠ تا ٣٠٠ دلار برای هر یکهزار مترمکعب گاز کاهش یابد که این موضوع به اوکراین اجازه می دهد حجم تاسیسات ذخیره سازی زیرزمینی گاز خود را افزایش دهد.

اوکراین می گوید که این کشور گاز روسیه را با قیمتی بالاتر از قیمتهای بازار می خرد و به دنبال جایگزین کردن گاز روسیه با گاز وارداتی از اروپاست.

اوکراین هر یکهزار مترمکعب گاز روسیه را در سه ماهه نخست امسال ٣٢٩ دلار خریده است.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 34 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت