به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی جمالی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : تولید تجهیزات و محصولات برودتی و تهویه مطبوع از 40 سال پیش در ایران آغاز شده است وی همچنین با اعلام اینکه در حال حاضر کشور در تولید محصولات برودتی و تهویه مطبوع به مرز توان خودکفایی و صادرات رسیده است ، اظهار داشت : متاسفانه در این سالها به قدری فشار به تولیدکنندگان زیاد بوده که اکثر وارد کنندگان محصولات برودتی و تهویه مطبوع امروز تولید کنندگان سابق این مرز و بوم هستند چون سود هم اکنون در واردات است.

_مطبوع.jpg

رئیس اتحادیه صنایع برودتی و تهویه مطبوع گفت: خدمات پس از فروش از مشکلات جدی تولید کنندگان داخلی است و اکثر تولید کنندگان از این کار به شدت وحشت دارند وی افزود : توسعه مراکز خدمات پس از فروش کالاهای ایرانی هم به نفع مصرف کنندگان و هم به نفع تولید کنندگان است جمالی اظهار داشت : در حال حاضر 60 درصد مصارف کالاهای برودتی و تهیه مطبوع کشور بصورت داخلی و بقیه از محل واردات تامین می شود.

وی با گلایه از اینکه تولیدکنند گان داخلی از طرف دولت حمایت نمی شوند ، گفت : متاسفانه به دلیل واردات بی رویه اجناس بی کیفیت به کشور اکثر کارخانه های تولیدی کالاهای برودتی و تهویه مطبوع ایران در معرض تعطیلی قرار دارند.

رئیس اتحادیه صنایع برودتی و تهویه مطبوع با ناکید بر اینکه به جهت واردات هرنوع کالایی باید از اتحادیه ها نظرخواهی شود، افزود: اتحادیه ها بدون هیچ گونه هزینه ای بازوی کمکی دولت هستند.

وی در ادامه از وجود 130 اتحادیه در ایران خبرداد و اظهارداشت: اتحادیه ها نقش مهمی در جلوگیری از واردات کالای تقلبی و بنجل به کشور دارند مشروط به اینکه نظر آنان همواره ملحوظ نظر قرار گیرد.

رضا محمدی تبار کارشناس محصولات گرمایشی نیز گفت: خوشبختانه ایران در بحث صنایع تهویه مطبوع از ظرفیت و توان تولید بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این جمله که پیشرفت صنعت تهویه مطبوع در کشور روز به روز بر مدار رونق و بالندگی است، افزود: تولید در کشور باید مبتنی بر فناوری و تکنولوژی روز دنیا باشد تا حرفی برای گفتن در بازارهای داخلی و جهانی داشته باشد.

محمدی تبار با تاکید بر اینکه کالاهای ایرانی نباید از تکنولوژی روز دنیا عقب باشند، اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون برخی از محصولات داخلی تا حدودی از فناوری های روز دنیا عقب هستند.

وی ادامه داد: خطوط تولیدی کارخانجات داخلی باید به فناوری روز دنیا مجهز باشد تا بتوانند با تولیدات خارجی رقابت کنند.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 24 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت