در ژاپن ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های الکتریکی بیشتر از پمپ‌های سوخت شدن بر طبق ادعای گروه نیسان تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروی الکتریکی در ژاپن از پمپ‌های بنزین و گاز پیشی گرفته است. شرکت اتومبیل‌سازی ژاپنی گزارش می‌دهد که تعداد نقاط شارژ در کشور به بیش از ۴۰ هزار ایستگاه رسیده است که بیش از ۳۵هزار پمپ گاز یا بنزین است.

.jpg

اگرچه این تعداد با درنظر گرفتن خانه‌های دارای ایستگاه شارژ و ۳۰۰۰ نقطه شارژ سریع است. اما با این نرخ رشد سریع و اقتصاد مشارکتی و وبسایت‌هایی مانند Plugshare.com صاحبان ایستگاه‌های خصوصی می‌توانند شارژر خود را به اشتراک بگذارند.

با توجه به رشد بازار خودروی الکتریکی، زیرساخت حمایت کننده آن نیز باید توسعه یابد. به هنگامی که نقاط شارژ گسترش یابند و شبکه دسترسی گسترده شود، خودروی الکتریکی به گزینه‌ای مناسب تبدیل خواهد شد. خودروهای الکتریکی یکی از تکنولوژی‌هایی است که می‌تواند صنعت خودروسازی را متحول کند. ماری بارا مدیر عامل جنرال موتور باور دارد که این اتفاق در سرعتی نامتقارن رخ خواهد داد.
صنعت هم به این زیرساخت‌ها واکنش نشان خواهند داد. شرکت‌ تسلا دارای شبکه شارژ سریع خود است. فولکس واگن و ب‌ام‌و نیز تیمی برای گسترش شبکه شارژ خود در آمریکا تشکیل داده‌اند. خبر‌ها از ژاپن نشان‌دهنده اهداف بسیار بالایی است. با یارانه سخاوتمندانه بعضی دولت‌ها، رشد سیستم باتری و ذخیره انرژی و افزایش نقاط شارژ در آینده‌ای نه چندان دور به خودرو‌های الکتریکی به گزینه‌ای معمول تبدیل خواهند شد

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 28 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت