مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون بحث نگهداری فضای مدارس اظهار داشت: بحث نگهداری این فضاها به عهده دستگاه بهره بردار بوده و سازمان نوسازی وظیفه ساخت فضاهای آموزشی پرورشی و ورزشی برای دانش آموزان را به عهده دارد که در نهایت تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

_گرمایشی_مدارس.jpg

وی ادامه داد: با ین وجود منابعی توسط سازمان نوسازی برای تعمیر و نگهداری مدارس در نظر گرفته می شود و میزان ان به طورمیانگین 7 درصد اعتبارات استانی را شامل می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تعمیر مدارس، ایمن‌سازی و به روزآوری فضاها از جمله مسائلی است که با این اعتبارات اجرایی می شود.

 

رئیسی بیان کرد: برای اینکه سازمان نوسازی مسئول اصلی فرآیند تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی باشد نیاز به امکانات نیروی انسانی و منابع دارد که فعلا این وظیفه توسط مناطق آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش 70 میلیون مترمکعب فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی دارد، گفت: اعتقاد داریم این فضاها باید ساماندهی شود و برای ساخت این فضاها هزینه‌ای بیش از 70 هزار میلیارد تومان نیاز است.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه 20 درصد فضاها به کمک خیرین ساخته شده اظهار داشت: بسیاری از آنها انتظار دارند صیانت از فضاهای آموزشی به خوبی انجام شود.

رئیسی یادآور شد: در زیرنظام فضا و تجهیزات راهکارهایی برای این مسئله در نظر گرفته شده که برای روند اجرایی آن نیاز به ساختار تشکیلاتی دارد

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 27 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت