بازدید تخصصی اعضا از سایت انرژی های نو طالقان

به گزارش روابط عمومی مرکز دانش صنعت تاسیسات ایران از انجمن علمی مهندسی حرارتی و برودتی ایران امروز دوشنبه 16 دی ماه 1392 اعضای انجمن علمی و مرکز دانش برای بازدید از سایت مرکز تحقیقات انرژی های نو طالقان (متعلق به سازمان انرژی های نو ایران) اعزام شدند و در یک سفر یک روزه ضمن بازدید از آخرین دستاوردهای این مرکز مطالعات از نزدیک با پروژه های پایلوت اجرا شده در این مرکز روبرو شدند. همچنین جناب آقای مهندس ربیعی مدیریت محترم مرکز نیز ضمن توضیحات مفصلی بازدید کنندگان را از آخرین اطلاعات مکشوفه توسط این مرکز مطلع نمودند.

در جریان این بازدید که از ساعت 8:30 صبح از مقابل پژوهشگاه نیرو آغاز شد بازدیدکنندگان محترم ابتدا به وسیله یک دستگاه میدل باس به سایت اعزام و پس از ورود از نمایشگاه دائمی مرکز تحقیقات دیدن کردند. در این نمایشگاه نمونه هایی از پیل الکتریکی 5 کیلو وات و پیل الکتریکی 10 کیلو وات مشاهده می شد که به گفته سرکار خانم مهندس غلامی تا 80 درصد قطعات آن داخلی می باشد و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان ساخته شده است.

سایت طالقان

همچنین نمونه هایی از ماکت سایت های نیروگاهی انرژی خورشیدی ، نیروگاه بادی منجیل و بینالود، سایت نیروگاه انرژی ژئوترمال مشکین شهر و سایت نیروگاه بیوماس در این نمایشگاه به چشم می خورد که آقای مهندس ربیعی و سرکار خانم مهندس غلامی توضیحات کاملی در این خصوص به بازدید کنندگان دادند. همچنین سوالات بسیار زیادی در ذهن شرکت کنندگان که همگی از اهالی فن و دانش بودند به وجود آمده بود که طرح این پرسش و پاسخ ها روند بازدید را از زمان پیش بینی شده فراتر راند. همچنین وجود ماکت یک دکل بادی و بادسنج موجود در نمایشگاه بسیار جالب توجه بود. اجاق خورشیدی نیز از دیگر تجهیزات به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه کوچک دائمی بود که توجه همگان را به خود جلب نمود.

غذاپز خورشیدی

در ادامه پس از یک پذیرایی و استراحت کوتاه بازدید کنندگان وارد سایت انرژی های نو در فضای باز شدند که شامل نمونه هایی از سیستم نیروگاه انرژی خورشیدی سهموی، نیروگاه انرژی خورشیدی کرنل، آبگرم کن خورشیدی، آب شیرین کن خورشیدی، خشک کن خورشیدی ، خانه سبز با انرژی مصرفی صفر و یک نمونه نیروگاه سیاه چادر و... بود که تصاویری از آن در ذیل منتشر می گردد.

 ماکت توربین بادی طالقان

اولین باتری وانادیوم ساخته شده در داخل کشور با توان 1 کیلو وات


نمایی از یک نمونه نیروگاه خورشیدی کرنل با نیروگاه متمرکز کننده صفحه تخت خورشیدی نصب شده در سایت طالقان

 

 نمایی از داخل خانه انرژی صفر که از سقف مورب کارتن پلاست برای بهره مندی از نور روزانه (day lighting) طراحی شده است. و همچنین دیوارهای پسیو و تجهیزات اکتیو و سیستم نیروگاه خورشیدی و هیت پامپ

لوله های ورودی کاندانسر هیت پامپ به خانه انرژی صفر (خانه سبز خورشیدی)

عکس دسته جمعی بازدید کنندگانن (جای شما خالی)

بازدید از سایت انرژی های نو طالقان

در پایان این نوید را خواهیم داد که به زودی این بازدید مجددا در سایت hvaccenter.ir برای علاقه مندان برگزار خواهد شد و ثبت نام آن از همین طریق به اطلاع خواهد رسید.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 27 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت