هوشمندساز ساختمان در جهت بهینه سازی انرژی

هوشمندساز ساختمان

طهماسب داوودی پایه گذار سامانه‌های مدیریت انرژی ساختمانی در گفتگو با خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران گفت: این شرکت دانش بنیان با هدف ایجاد ساختمان‌های سبز با تولید و توسعه محصولات پیشرفته در این زمینه شکل می‌گیرد.  

 

وی عنوان کرد: این پروژه یک سیستم مدیریت انرژی ساختمان با یک فناوری نوین است که برای هوشمندسازی و مدیریت یکپارچه تجهیزات و سیستم‌های حفاظت ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با نصب این سیستم در ساختمان، هشتاد درصد در بخش روشنایی و تا ۵۰ درصد در بخش سرمایش و گرمایش مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و همزمان رفاه و‌ آسایش ساکنین را ارتقاء دهد.  

 

این پژوهشگر با بیان معرفی خانه هوشمند گفت: تجهیزات سرمایشی و گرمایشی قبل از رسیدن به منزل روشن شده و پرده‌ها و سایبان‌ها به طور خودکار در وضعیتی که دلخواه صاحبخانه است قرار می‌گیرد که همین تعریفی از خانه هوشمند است.  

 

وی با توضیح اینکه به هنگام سفر نیز خانه تحت کنترل است، گفت: در زمان مسافرت هم خانه با یک ریموت، گوشی، تبلت، تحت کنترل در می‌‌آید و فقط کافیست سناریوی چندین کار را فعال کرد.  

 

داوودی اظهار داشت: ماهیت این طرح بهینه سازی مصرف انرژی و مخاطب این سیستم ساختمان‌های مسکونی است که معاونت بهینه سازی مصرف سوخت و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن از متولیان انرژی و ساختمان سازی هستند، مورد حمایت قرار گرفته است.  

 

وی با بیان اینکه این طرح تولید کامل کشور خودمان است، گفت: با توجه به اینکه مشابه محصول در کشورهای دیگر نیز هست ولی این تیم از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری محصولی کاملا ایرانی است.  

 

داوودی افزود: این پروژه از سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را به صورت فردی آغاز نموده و تا الان با انجام کارهای تحقیقاتی و عملیاتی ساختن این سیستم بر روی چند ساختمان که نتیجه بخش نیز بوده است، به فعالیت تحقیقی خود ادامه می‌دهد و برآنیم تا گواهینامه تائیدیه فناورانه را بگیریم.  

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 32 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت