23 طرح ملی تحت حمایت دستگاههای اجرایی

 

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از تحت حمایت قرار گرفتن 23 طرح کلان ملی خبر داد و گفت: امروز در کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از 47 طرح کلان ملی در سال 1393، 23 طرح مورد حمایت دستگاه های اجرایی قرار گرفتند. 

وحید احمدی در صد و بیستمین کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال 93 این سیاست طرح های کلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی بوده است. ما باید اولویت های خود را در قالب اقتصاد مقاومتی به دستگاه های اجرایی و پژوهشی ابلاغ کنیم تا این دستگاه ها بر این اساس برنامه ریزی کنند.

 

وی افزود: در این کمیسیون سیاست پژوهشی سال 92 با اصلاحاتی برای سال جدید تنظیم شد.

احمدی عنوان کرد: از 47 طرح کلان ملی که قرار بود مورد حمایت دستگاه های اجرایی قرار گیرند، برای 23 طرح وزارتخانه‌هایی از جمله نفت، صنعت، معدن و تجارت، دفاع، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو اعلام حمایت کردند.

دبیر شورای عالی عتف ادامه داد: تعداد طرح های باقیمانده وزارتخانه ها در دست بررسی هستند تا بتوانند با موافقت دستگاه ها 50 درصد طرح را مورد حمایت قرار دهند.

وی در خصوص عملکرد کارگروه های ارزیابی طرح ها تصریح کرد: تاکنون کارگروه های ارزیابی 80 درصد کار خود را به اتمام رساندند که اغلب صددرصد نیز گزارش شده اند که ما هم آمادگی اعلام گزارش به شورای عالی عتف را داریم.

احمدی همچنین درباره مبحث دیگر مطرح شده در این کمیسیون گفت: دستورالعمل اجرایی ماده 4 قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که نتیجه آن این بود که همه پژوهشگاه ها باید لیست خود را به وزارت اقتصاد اعلام کنند.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 20 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت