دو طرح تشویقی به منظور کاهش هزینه مصرف برق صنایع و کارخانه ها

 همزمان با افزایش ۲۰ درصدی قیمت برق صنایع از ابتدای اسفند ماه سال جاری، ۲ طرح کاهش هزینه مصرف برق واحدهای صنعتی و کارخانه ها اعلام شد. علیرضا احمدی یزدی در تشریح جزئیات طرح ‌های تشویقی مصرف برق مشترکان صنعتی و کشاورزی، گفت: اجرای دو طرح " تعطیلات و تعمیرات" و " ذخیره عملیاتی" در ساعت های پیک امسال منجر به افزایش پایداری شبکه برق ایران شده است.

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر با اعلام اینکه با بررسی ‌های انجام گرفته اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات به تنهایی منجر به کاهش ۵۵۴ مگاواتی دیماند برق کشور شده است، تصریح کرد: در مجموع دو هزار و۴۲۸  صنعت در طرح تعطیلات و تعمیرات همکاری کردند که از این میان یکهزار و ۱۴۸ صنعت بالای یک مگاوات و یکهزار و ۲۸۰ واحد صنعتی زیر یک مگاواتی بودند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تعطیلات و تعمیرات صنایع  که بازه زمانی اجرای آن از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور است، اظهار داشت: صنایع به یکی از روش ‌های چهارگانه جابه جایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به سایر روزها، جابه جایی شیفت دوم به شیفت شب در زمان اجرای طرح، انجام تعمیرات و تعطیلات سالیانه در زمان اجرای طرح و صرفه جویی در مصرف برق به میزان ۱۰ درصد در مدیریت بار مشارکت می کنند و متناسب با همکاری خود از مشو ق های مالی نیز برخوردار خواهند شد.

احمدی یزدی همچنین در خصوص طرح ذخیره عملیاتی برق صنایع هم توضیح داد: این طرح برای نخستین بار در سال جاری انجام شد که ۳۲۵ واحد صنعتی قرارداد امضا کردند که از این میان نیز ۲۴۵ واحد صنعتی همکاری عملی داشتند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر در خصوص تاثیر اجرای این طرح در کاهش پیک مصرف هم توضیح داد: بررسی ها نشان داد که اجرای این دو طرح باعث کاهش ۲۶۷ مگاواتی مصرف در روز پیک بود.

وی با بیان اینکه طرح ذخیره عملیاتی صنایع ویژه مشترکان با دیماند قراردادی یک مگاوات است، تبیین کرد: این طرح از جمله سیاست های تشویقی صنعت برق به شمارمی رود که از ابتدای تیر ماه تا پایان مرداد ماه در سال جاری اجرایی شد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مدت زمان همکاری حداکثر ۲۰۰ساعت بوده که این زمان در روز مشارکت حداکثر ۸ ساعت به تشخیص صنعت برق خواهد بود.

برهمین اساس احمدی یزدی در خصوص هزینه های اجرای این طرح نیز گفت: در حالی که در مجموع ۴۷ میلیارد تومان برای طرح های هماهنگی و همکاری با صنایع در قالب تخفیف هزینه برق مصرفی هزینه شد، به صورت عملی این دو طرح در لحظه پیک باعث کاهش مصرف ۸۲۱ مگاواتی در کشور شدند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه درصورتی که این هزینه ها انجام نمی شد برای تامین ۸۲۱ مگاوات برق به صورت عملی، رقمی بالغ بر۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید انجاممی گرفت، خاطرنشان کرد: براین اساس با اعمال مدیریت مصرف صرفه جویی اقتصادی قابل توجه‌ای در  تولید و مصرف برق کشور حاصل شده است.

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 17 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت