به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج موفق به ساخت دستگاه بستر پر ساخت دستگاه بستر پرشده دوار برای حذف دی اکسید کربنشده دوار برای حذف دی اکسید کربن شد.

_دستگاه_دی_اکسید.jpg
این دستگاه با نام کامل " دستگاه بستر پر شده دوار برای حذف دی اکسید کربن" توسط دکتر محمودرضا رحیمی و آقای سلیمان مصلح ساخته شده و گواهی نامه ثبت اختراع از سازمان ثبت اسناد کشور دریافت کرده است.

 

دکتر رحیمی در تشریح هدف ساخت این دستگاه با بیان اینکه حذف دی اکسید کربن هدف مشترک بسیاری از صنایع می‌باشد گفت: در صنایع پالایش، پتروشیمی، تولید سیمان و ذوب فلزات حجم زیادی از دی اکسید کربن تولید می‌شود که می‌بایست حذف شود.

وی ادامه داد: روش‌های مختلفی برای حذف دی اکسید کربن به کار گرفته می‌شود که معمولاً این روش‌ها هزینه‌های سرمایه گذاری و عملیاتی بالایی را به واحد تحمیل می‌کنند و علاوه بر این کارآیی لازم برای حذف حداکثری دی اکسید کربن را ندارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج گفت: بکارگیری یک روش کارآمد با راندمان بالا و هزینه‌های کمتر، می‌تواند تأثیر بسزایی در بازدهی اقتصادی و افزایش راندمان عملیاتی داشته باشد.

دکتر رحیمی افزود: از این رو دستگاهی تحت عنوان بستر پرشده دوار ساخته شده است تا بتواند با کارایی بالا و هزینه‌های کمتر به حذف دی اکسید کربن کمک کند.

وی با بیان اینکه دستگاه پرشده دوار برای رفع معایب روش‌های قبلی طراحی و ساخته شده است ادامه داد: این دستگاه ایده ای نوین بوده که به عنوان یک راه حل جایگزین، کمک شایانی به بهبود کیفی محیط زیست خواهد کرد.

دکتر رحیمی مزایای این طرح را شامل کاهش هزینه‌های عملیاتی در روش‌های قبلی، افزایش راندمان نیروی گریز از مرکز در جهت بالا بردن نرخ انتقال جرم و بالا بردن راندمان حذف دی اکسید کربن در مقایسه با دستگاه های مشابه عنوان کرد

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 16 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت