آزمایش بازدهی کمپرسور

این آزمایش به آزمایش پمپ کردن کمپرسور نیز مرسوم است. اگر فشار مکش بالا و فشار تخلیه کم باشد در نتیجه احتمال خراب بودن سوپاپهای کمپرسور می رود، در این صورت آزمایش بازدهی کمپرسور مورد نیاز است. این آزمایش باید در زمان کارکرد سیستم با حداقل فشار سمت بالا 100 Psig یا 6.5bar انجام شود. این مراحل به شرح زیر است:

شیر تعمیراتی مکش را در موقعیت نشیمنگاه جلو قرار داده و فشار قطع کنترل فشار پایین را ثبت کنید. بعد از انجام آزمایش کنترل فشار پایین باید روی همین مقدار تنظیم شود.

تنظیم کنترل فشار پایین را تغییر دهید تا کمپرسور در خلاء کار کند.

فشار قسمت پایین را به حداقل 20inHg خلاء یا 0.7bar برسانید.

کمپرسور را خاموش کرده و افزایش فشار را در دماسنج ترکیبی به مدت دو دقیقه مشاهده کنید.

اگر سوپاپها به طور کامل در نشیمنگاه قرار بگیرند و فرسایش پیستون / سیلندر زیاد نباشد رسیدن به خلاء به سرعت باید انجام شود. با قرار دادن شیر تعمیراتی مکش در موقعیت نشیمنگاه جلو، از ورود فشار موجود در اواپراتور جلوگیری می شود. در این صورت فقط محفظه میل لنگ کمپرسور از مبرد خالی می شود. اگر خلاء 20 inHg بدست آید بدین معنی است که کمپرسور بازدهی خوبی دارد. اگر این خلاء ایجاد نشود یعنی سوپاپها خراب است. وقتی که خلاء 20 inHg بدست آمد، افزایش فشار نباید زیاد باشد، یعنی در مدت دو دقیقه نباید خلاء از بین برود. در صورتی که کمپرسور خاموش شد و افزایش فشار در فشار سنج ترکیبی مشاهده شد بدین معنی است که از مبرد از طریق سوپاپ تخلیه وارد سیلندر می شود. سوپاپها باید بازدید و در صورت خرابی تعویض شوند.

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 22 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت