سیزدهمین سمینار تخصصی مرکز دانش صنعت تاسیسات ایران در روز پنج شنبه 14 مرداد ماه 1389 با موضوع خوردگی در تجهیزات حرارتی و برودتی توسط مهندس سید علی سید رضی مدیر عامل محترم شرکت محافظان بهبود آب در کانون اسلامی انصار برگزار شد. در این سمینار تخصصی به تعریف خوردگی و عوامل موثر در رسوبدهی و رسوب گذاری و تحلیل و بررسی رسوبات در برج های خنک کننده، چیلر ها و دیگ های بخار پرداخته شد و موارد مختلفی در رابطه با انواع روش های پیشگیری از ایجاد رسوب در این سیستم ها و اسید شویی و رفع رسوب بیان گردید.

از جمله خسارات ناشی از رسوب گیری سیستم ها می توان به کاهش راندمان نهایی آنها، ایجاد تهدید خوردگی، افزایش مصرف انرژی و کاهش عمر مفید دستگاه ها اشاره کرد که متاسفانه آن طور که ملاحظه می شود اطلاعات کافی در این رابطه در دست مهندسان تاسیسات نیست.

مرکز دانش صنعت تاسیسات ایران با برپایی این سمینار تخصصی بر آن شد تا حد اقل اطلاعات ممکن را به علاقه مندان ارائه نماید که در همین راستا کتاب ارزنده ای با عنوان "کنترل خوردگی در صنایع" که در سه جلد توسط جناب آقای دکتر سید محمد سید رضی منتشر گردیده است در حاشیه این سمینار به علاقه مندان عرضه شد.

در ادامه لازم به ذکر است علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به موسسه تحقيقاتي دكتر سيد رضي و همكاران به آدرس تهران-درروس- ميدان هدايت - پ 22  و تلفن های 2541544 - 2585953  كه در زمینه کنترل خوردگي صنعتي فعالیت دارد مراجعه نمایند.

از جمله پروژه های انجام شده توسط این موسسه می توان به پروژه تحقيقاتي كنترل خوردگي در نيروگاه هاي همدان - اهواز - لرستان و نكا، پروژه بررسي بازدارنده مناسب براي آب خنك كن پتروشيمي شيراز و طرح ژنريك نمودن باز دارنده خوردگي و  رسوب براي آب خنك كن مجتمع پتروشيمي بندر امام اشاره نمود.

 

باهمکاری

شرکت محافظان بهبود آب

پورتال مهندسان تاسیسات ایران

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 19 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت