هدف از برگزاری دوره:
- معرفی فرامين و فنون تفکر استراتژيک
- افزايش آمادگی مخاطبين برای تحليل مسايل فردی، سازمانی، ملی و جهانی به شيوه ای استراتژيک
- افزايش آمادگی مخاطبين برای تصميم گيری به شيوه ای استراتژيک
- تجهيز مخاطبين به جعبه ابزار تفکر استراتژيک
سرفصل های دوره:
- فکر و اندیشه و جایگاه آن در تولید علم و دانش
- پارادوکس ذهن خلاق و ذهن ساختار ساز
- چگونه می توان خلاقیت را به موتور سازنده خود تبدیل کرد
- آشنایی با انواع تفکر
- راه حل مداری در تفکر استراتژیک
- پایه های اصلی تفکر استراتژیک
- راستی آزمایی نامتقارن راهبردها
- ترازسنجی در عالم ذهن و چم های فکری
- مدل های ذهنی و تصمیم گیری مدیریتی و استراتژیک
- تعریف و تفاوت استراتژی و تاکتیک
- تفاوت ها و تشابه های تفکر استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک
- سطوح برنامه ریزی استراتژیک
- آسیب شناسی مدیریت استراتژیک کلاسیک
- آشنایی با انواع فرصت ها
- شیوه های برقراری ارتباط میان داشته ها، نقاط قوت و شایستگی های محوری
- استراتژی ها ی ظرفیت ساز و استراتژی های منفعت ساز
- اصول طراحی استراتژی اثربخش
- اصول تخصیص منابع
- آسیب شناسی ابزارهای تحلیل و طراحی استراتژیک موجود
- مورد کاوی استراتژی های جنگی
- تفکر استراتژیک در دنیای واقعی
مخاطبین دوره:
مديران ، كارشناسان و تمامي علاقه منداني كه ميخواهند دانش و مهارت خود را درحوزه مديريت و سازمان توسعه دهند.
شیوه برگزاری دوره:
این دوره به صورت فشرده و در 3 روز پایانی هفته تشکیل می شود. مدت زمان آن 18 ساعت آموزش عملی و تئوری در نظر گرفته شده است. در حین برگزاری دوره اطلاعات بسیار مفیدی داده خواهد شد که به درک عمیق شما از مباحث مدیریتی و سرپرستی کمک می کند.
تصویر مرتبط با دوره: