رئیس مرکز مدیریت بحران آب استان تهران با تاکید بر وجود چالش همیشگی تامین و توزیع آب بهداشتی در استان تهران گفت: با وجود اینکه استان تهران جزو استان های خشک و نیمه خشک محسوب می شود، خشکسالی های متوالی نیز به چالش تامین آب شرب دامن زده است. به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدنسب با بیان اینکه تهران جزو استان های خشک و نیمه خشک کشور محسوب می شود گفت: از یکسو خشکسالی های متوالی داشته‌ ایم به گونه ¬ای که همه دست¬ اندرکاران تامین و توزیع آب شرب بهداشتی با چالش جدی مواجه بوده‌اند و از سوی دیگر رشد بیش از اندازه جمعیت و مهاجرت های بی‌ضابطه منجر به تمرکز 20 درصد از جمعیت کشور در استان تهران شده در حالی که این استان فقط دو درصد از منابع آبی کشور را در اختیار دارد.

 

رئیس مرکز مدیریت بحران آب استان تهران اظهار داشت: بنابراین مدیریت تامین و توزیع آب در استان تهران همیشه با چالش جدی مواجه است. در کنار این موضوع مسئله بحران های طبیعی از جمله زلزله، آتشفشان و خشک سالی -های پیوسته، مدیریت شرکت را بر آن داشت که برای کسب آمادگی های لازم برای مواجهه با بحران های احتمالی پیش رو چاره اندیشی شود به گونه ای که بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن، آبرسانی مستمر را حتی در شرایط اضطراری فراهم کرد.

احمدنسب درباره برگزاری مانور اخیر آبرسانی در تهران گفت: گرچه برگزاری مانور جزو کارهای اجرایی سازمان‌ها و شرکت‌ها است اما آبفای استان تهران با توجه به ضرورت‌‌هایی که بیان شد برای انجام مانور داوطلب شد؛ این کار نوعی ریسک‌پذیری است چون اجرای مانور کار دشواری است. به عنوان مثال ناچار هستیم قطعی آب بدهیم که اگر برنامه‌ریزی اصولی نشود خود مانور تبدیل به بحران می‌شود.

وی ادامه داد: ما نیاز به صرفه‌ جویی در مصرف آب داریم؛ صرفه‌ جویی بزرگترین حمایتی است که مردم استان تهران می‌توانند از ما داشته باشند چون استان تهران جزو نقاط کم‌ آب کشور است و ما همیشه با چالش تامین و توزیع آب بهداشتی در استان تهران روبرو هستیم .

 

 

منبع :خبرگذاری مهر

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 26 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت