تایج یک بررسی علمی جدید نشان می دهد تداوم گرمایش کره زمین و گرم تر شدن کوه ها و قطب شمال باعث شده تا گونه های مختلف گیاهی بیشتر قد بکشند.

این بررسی که با همکاری 100 محقق از سراسر جهان صورت گرفته نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی منجر به تحول پوشش گیاهی در بسیاری از نقاط کره زمین خواهد شد و از جمله رشد گیاهانی قدبلند را در نقاطی که قبلا بسیار سردسیر بوده اند، منجر خواهد شد.

 

 

Image result for ‫گیاهان‬‎

 

شدت سرمای هوا تا به حال موجب شده بود تا در نقاط سردسیر و دورافتاده تنها علفهای کم پشت و درختچه های کوتاه قد امکان رشد پیدا کنند. اما در سال های آینده شرایط در این زمینه به شدت تغییر خواهد کرد.

برای دستیابی به این نتیجه 117 منطقه به عنوان نمونه انتخاب و مورد بررسی قرار گرفته اند و در نهایت درک بهتری از رابطه گرمایش کره زمین و رشد گیاهان قدبلندتر در قطب های زمین به دست آمده است.

 

این تغییرات در نقاط سردسیر دیگری مانند آلاسکا، کانادا، ایسلند، کشورهای اسکاندیناوی، صربستان و برخی مناطق کوهستانی نیز قابل مشاهده خواهد بود. بر اساس پژوهش های قبلی دمای هوای زمین بر اساس تداوم گرمایش در تابستان ها یک درجه و در زمستان ها 1.5 درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 51 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت