وارد کردن داده ها در نرم افزار HAP
در گام بعدی از نرم افزار جهت وارد کردن داده ها در زمینه آب و هوا، ساختمان و تجهیزات حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع استفاده می شود. هنگام استفاده از HAP مبنای کار شما پنجره اصلی برنامه می باشد.

وارد کردن داده ها در نرم افزار کریر

 

برنامه ابتدا یک پروژه جدید بوجود می آید یا پروژه ای که قبلا بوجود آمده باز می شود. سپس انواع داده های زیر را که برای انجام کار طراحی مورد نیاز می باشند تعریف می شوند:

 

الف-وارد کردن داده های آب و هوا

داده های آب و هوایی، تعریف شرایط دما، رطوبت و تشعشع خورشیدی می باشند که ساختمان در یک دوره از سال با آنها مواجه می شود. این شرایط نقش بسیار مهمی در بارهای موثر و کارکرد سیستم دارند. برای تعریف داده های آب و هوایی، می توان یک شهر را از پایگاه اطلاعاتی نرم افزار انتخاب کرد یا پارامترهای آب و هوایی را بصورت مستقیم وارد ساخت. داده های آب و هوایی با استفاده از یک فرم که بدین منظور در نرم افزار موجود می باشد، وارد می گردد. این فرم، فرم ورودی داده های آب و هوا نامیده می شود.

ب-وارد کردن داده های هر فضا
یک فضا بخشی از ساختمان است که توسط یک یا چند جزء انتقال دهنده حرارت محصور شده و هوای مورد نیاز آن جهت گرمایش، سرمایش یا تهویه مطبوع بوسیله یک یا چند وسیله توزیع هوا تامین شود. معمولا یک فضا بصورت یک اتاق در نظر گرفته می شود ولی تعریف فضا انعطاف پذیر بوده و برای برخی کاربردها، در نظر گرفتن یک گروه از اتاقها یا حتی کل ساختمان به صورت یک فضا کفایت می کند.

به منظور تعریف یک فضا بایستی کل اجزایی که در انتقال حرارت به فضا یا از فضا موثر هستند تشریح شوند. این اجزا شامل دیوارها، درها، سقف ها، نورگیرها، کفها، تعداد نفرات، روشنایی، تجهیزات الکتریکی، منابع حرارتی دیگر، نفوذ هوا و دیوارهای داخلی می باشند.

هنگام تعریف یک فضا اطلاعات در مورد ساختار دیوار ها، سقف ها پنجره ها، درها و سایه بانها مورد نیاز هستند. همین طور در مورد جدول ساعتی که توسط کاربر برای حرارت های داخلی ایجاد شده اند اطلاعاتی مورد نیاز می باشند (توضیح: جداول ساعتی، جداولی هستند که ساعات کارکرد و استفاده از تجهیزات داخلی نظیر وسایل الکتریکی، روشنایی ها، تعداد نفرات و… را مشخص می کنند). داده های جداول و ساختارها می توانند بصورت مستقیم و بوسیله فرم داده های فضاها وارد شوند یا اینکه متناوبا قبل از وارد کردن داده های فضاها تعریف می شوند. اطلاعات مورد نیاز جهت فضاها در پایگاه اطلاعات پروژه ذخیره شده و بعدا به منطقه هایی که توسط یک سیستم هوایی تغذیه می شوند می پیوندند.

carriersoft.ir-کریر

 

ج-وارد کردن داده های سیستم هوا رسان
یک سیستم هوارسان تجهیزات و کنترلهای مورد استفاده جهت تولید سرمایش یا گرمایش برای یک منطقه از ساختمان می باشد. یک سیستم هوا رسان می تواند یک یا چند منطقه را در بر گیرد. منطقه ها، گروهی از فضاها می باشد که دارای کنترل ترموستاتیک (دما و رطوبت نسبی) یکسانی هستند. از جمله سیستمهای هوا رسان می توان موارد زیر را نام برد: هوا سازهای مرکزی، پکیج های پشت بامی، پکیج های عمودی، پکیج های با سیستم مجزا، فن کویلهای انبساط مستقیم، فن کویلهای آبی و پمپ های حرارتی. در تمامی موارد فوق، سیستم هوا رسان همچنین شامل کانالهای هوا، پایانه های تغذیه و کنترلها می باشد.

به منظور تعریف یک سیستم هوارسان علاوه بر تجهیزات، کنترلها و منطقه هایی که توسط آن تغذیه می شوند بایستی محدودیتهای موجود در انتخاب سیستم نیز تعریف گردند. این داده ها در فرم داده های سیستم هوا رسان وارد می شوند.

د-وارد کردن داده های دستگاهها
یک دستگاه، شامل تجهیزات و کنترلهای مورد استفاده جهت تامین گرمایش یا سرمایش کویلها در یک یا چند سیستم هوا رسان می باشد. مثالهایی از این دستگاهها عبارتند از: دستگاههای چیلر (آبسردکن)، دستگاههای دیگ آب گرم و دستگاههای دیگ بخار. این مرحله اختیاری است و تنها در صورتی که شما بخواهید ظرفیت دستگاههای چیلر و بویلر را بدست آورید مورد استفاده قرار می گیرد. برای تعریف یک دستگاه به منظور اهداف طراحی، نوع دستگاه و سیستم های هوا رسانی که توسط آن تغذیه می شوند بایستی تعریف گردند. این داده ها در فرم داده های دستگاه وارد می شوند.

 

آموزش نرم افزار کریر hap

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 72 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت