نقش مهندسی مکانیک و انرژی در ساختمان‌ها بسیار مهم و جدی است و انتظار داریم تمامی مسئولان و مدیران کشور به این مسئله اهمیت دهند. فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در دومین کنفرانس بین‌المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت‌وساز‌های شهری با بیان اینکه متأسفانه ۹۰ درصد بودجه ملی کشور صرف امور جاری می‌شود، اظهار کرد: تنها ۱۰ درصد از اعتبارات ملی در مورد بحث‌های توسعه‌ای هزینه می‌شود.

Image result for ‫مهندسان نقش اصلی در بهبود کیفیت ساخت‌وساز دارند‬‎

 

وی ادامه داد: مهندسان کشور نباید خودشان را در این بخش دست کم بگیرند و دولت باید حمایت‌های لازم را از مهندسان انجام دهد و آنها را دست کم نگیرد.

رجبی با بیان اینکه از دولت اجازه می‌خواهم که هوای مهندسان کشور را داشته باشد، گفت: حمایت از مهندسان ساختمانی زمینه‌ساز توسعه و رشد اقتصادی خواهد شد و ما در جهت انجام هرچه بهتر رسالت خود تلاش خواهیم گرفت.

 

رئیس نظام مهندسی کشور افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور موفق شده در یک ماه گذشته ۱۰ همایش در حوزه مهندسی برگزار کند و این خود یک نکته بسیار مهم در توسعه اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو، گفت: نقش مهندسی مکانیک و انرژی در پلاسکو بسیار مشهود بود زیرا که اگر این ساختمان از لحاظ تجهیزات و نگهداری لوازم پیگیری می‌شد، امروز شاهد رخداد حادثه تلخ پلاسکو نبودیم.

رجبی تأکید کرد: نقش مهندسی مکانیک و انرژی در ساختمان‌ها بسیار مهم و جدی است و انتظار داریم تمامی مسئولان و مدیران کشور به این مسئله اهمیت دهند.

وی تصریح کرد: برای حفظ سرمایه‌های ملی کشور باید از مهندسان مکانیک و انرژی در حوزه‌های ساخت‌وساز استفاده کنیم و این یک موضوع بسیار ضروری برای کشور به شمار می‌رود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور باید نقش نظام مهندسی پررنگ‌تر شود و نیز از ظرفیت‌های نظام مهندسی در حوزه حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

رجبی به تفاهم‌نامه اخیر نظام مهندسی و معاونت ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این تفاهم‌نامه به استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش اشتغال در این حوزه اشاره شده است و امیدواریم بتوانیم از طریق آن زمینه‌ساز ارتقای فناوری در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده مجلس در گران شدن دلار از ۳ هزار تومان به ۷ هزار تومان بی‌تقصیر نیستم، گفت: باید نمایندگان مجلس مسئولیت این نابسامانی در اقتصاد را بپذیرند و ما در برابر نگاه به دنیا و تعریف مبادلات درست عمل نکرده‌ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: مهندسان نقش اصلی در بهبود کیفیت ساخت و ساز دارند و ما باید هرچه سریعتر صندوق مشترک دولت، مجلس و نظام مهندسی را فعال کنیم.

رجبی گفت: شرایط اکنون مسکن ناشی از مسائل اساسی اقتصادی کشور است و ما می‌توانیم با ایجاد اشتغال و پررنگ‌تر نقش مهندسی، این درد‌ها را برطرف کنیم.

 

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 57 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت