این برنامه یک ابزار کامپیوتری است که مهندسان را در طراحی سیستم های حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع برای ساختمانهای تجاری، مسکونی، اداری و… کمک می کند. در نرم افزار HAP مهندس طراح می تواند به دو هدف دست یابد: اول اینکه بارهای حرارتی و برودتی ساختمانمورد نظر را محاسبه کند و سپس با استفاده از نتایج بدست آمده نسبت به انتخاب تجهیزات مورد نیاز اقدام کند.

آشنایی با نرم افزار کریر


بطور مشخص برنامه کارهای زیر را انجام می دهد:

محاسبه بارهای حرارتی و برودتی برای فضاها، نواحی و کویلها در سیستم

تعیین مقدار هوای مورد نیاز برای فضاها، نواحی و سیستم ها

 

تعیین اندازه ظرفیت کویلهای حرارتی و برودتی

تعیین ظرفیت و اندازه دمنده ها (فن ها) جهت گردش هوا

تعیین اندازه ظرفیت چیلرها و بویلرها

به گفته سازندگان نرم افزار hap carrier، از سال ۱۹۹۴، ما صنعت را در مرحله فرآیند حذف مایعهای تخلیص ازن قرار دادیم و در عین حال معرف بسیاری از سیستم های گرمایشی، تهویه مطبوع و تبرید که بیشترین مصرف انرژی در دنیا را داشتند بوده ایم.

حفاظت از محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی محدود ما در جهان، پایه های اصلی کسب و کار ما است. ما اهمیت حیاتی حفظ تعادل مسئولیتی بین راحتی که ما امروز و جهان ما در فردا زندگی می کنیم را می شناسیم.

در میان انرم‌افزارهای تهویه مطبوع، نرم‌افزار HAP در کشور ما دارای مقبولیت و معروفیت فراوانی است و تقریباَ تمامی مهندسان تأسیسات کشور ما، از این نرم‌افزار بهره می‌برند. این نرم‌افزار در آمریکا، کانادا، استرالیا و به بیان جامع تر، در هر کشوری که نمایندگی شرکت کریر در آن قرارداد استفاده می‌شود. بسیاری از فعالان و مهندسان عرصه تأسیسات هم اکنون در دیگر کشورهایی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند مشغول اشتغال در حرفه طراحی با این نرم‌افزار هستند. این نرم‌افزار ریشه در یکی از قویترین مراجع محاسبه بارهای حرارتی و برودتی دارد که به هندبوک کریر معروف است و عنوان اصلی آن Handbook of Air Conditioning System Design می‌باشد. در طی این سال‌ها نسخه‌های متعددی از این نرم‌افزار از سوی شرکت کریر ارائه شده‌است که به جز تغییرات جزئی در نسخه ۴٫۲، سایر نسخه‌ها در قسمت محاسبات بارهای گرمایشی و سرمایشی تغییری نکرده‌اند و عمده تغییرات مربوط به بخش آنالیز انرژی می‌باشد.

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 81 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت