در این بخش به تشریح پنجره اصلی برنامه HAP که هنگام شروع برنامه مشاهده می شود، پرداخته می شود. اغلب کارهایی که شما در این برنامه انجام می دهید، شامل وارد کردن اطلاعات و تهیه گزارشات، با استفاده از فرمهای موجود در پنجره اصلی برنامه صورت می پذیرد.

آموزش کریر 1

 

. اجزای کلیدی و فرمهای موجود در پنجره اصلی برنامه در این بخش توضیح داده می شوند. در فصول بعدی چگونگی استفاده از این فرم ها هنگام طراحی سیستمها و دستگاهها نشان داده می شوند. پنجره اصلی HAP شامل شش قسمت می باشد که جهت کار کردن با برنامه مورد نیازند:

 

میله عنوان (Title bar)

در این قسمت نام برنامه و نام پروژه جاری نشان داده می شود. در انتهای سمت راست میله عنوان سه دکمه جهت کوچک کردن و بزرگ کردن پنجره اصلی برنامه و خارج شدن از برنامه دیده می شوند.

منوی میله ای (Menu bar)

این منو درست زیر میله عنوان قرار گرفته است. این منو شامل پنج منوی کرکره ای می باشد که برای انجام کارهای مشترک (نظیر کپی کردن، حذف کردن و…) مورد استفاده قرار می گیرند. جهت استفاده از منوهای انتخابی، ابتدا بر روی نام منوی مورد نظر کلیک کنید تا منوی کرکره ای آن باز شود سپس بر روی نام گزینه مورد نظر کلیک کنید. پنج منوی کرکره ای موجود در منوی میله ای به صورت زیر می باشد:

نمایش درختی (Tree view)

این صفحه سمت چپ پنجره اصلی برنامه می باشد شامل یک نمودار درختی و تصاویر دسته داده های اصلی (مانند دسته داداه آب و هوا، فضاها، سیستم ها و دستگاهها) استفاده شده به وسیله HAP است.

نمایش لیستی (List view)

این بخش، صفحه سمت راست پنجره اصلی برنامه می باشد. این صفحه نمایانگر لیستی از اقلام موجود در یک دسته از داده های پروژه شما می باشد.

برای انتخاب هر یک از گزینه ها در نمایش لیستی شما می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

ایجاد آیتم جدید (Create)
ویرایش آیتم موجود (Edit)
کپی از آیتمهای موجود (Duplicate)
حذف آیتمهای موجود (Delete)
چرخش جهت فضاهای موجود (Rotate)
دیدن یا چاپ کردن داده های ورودی (Print/View input data)
دیدن یا چاپ کردن گزارشات طراحی دستگاهها (Print/View design data)
میله حالت (Status bar)

این بخش آخرین جزء از پنجره اصلی برنامه می باشد و در قسمت پایین پنجره دیده می شود. تاریخ و زمان جاری در انتهای سمت راست میله حالت نشان داده می شود. پیغامهای مناسب در انتهای سمت چپ میله حالت دیده می شوند.

نحوه استفاده از گزینه پروژه از منوی میله ای

در نرم افزار HAP اشکال مختلفی برای کار کردن با داده های پروژه وجود دارد. کارهای مشترکی که برای کلیه پروژه ها امکان پذیر است در زیر فهرست بندی شده اند:

ایجاد یک پروژه جدید New
باز کردن یک یک پروژه Open
ذخیره کردن اطلاعات در یک پروژه Save
ذخیره کردن تغییرات در یک پروژه جدید Save as
حذف کردن یک پروژه Delete
ویرایش داده های توصیفی برای پروژه Properties
بایگانی کردن داده های پروژه Archive
بازیابی داده های بایگانی شده Retrieve
بایگانی کردن داده ها به نسخه قبلی Convert
خارج شدن از برنامه Exit

آموزش نرم افزار کریر 

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 38 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت