مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در دیدار مشترک با استاندار اصفهان گفت:این طرح به خصوص در بیمارستان ها ، هتل ها و مراکز دولتی در استان اصفهان با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود.
محسن دلاویز در ادامه مصرف بنزین را در کشور حدود صد میلیون لیتر اعلام کردو گفت: نباید این روند و مصرف بی رویه ادامه داشته باشد.

Image result for ‫موتورخانه‬‎

 

وی با بیان اینکه اصفهان میراث تاریخی برای ایرانیان است افزود: مباحث زیست محیطی این شهر اهمیت بالایی دارد و طرح استفاده از موتورسیکلتهای برقی برای اصفهان ضروری است .
وی با اشاره به اهمیت اصفهان برای مدیران کشوری، گفت: باید از ظرفیت مدیریت استان اصفهان در کلان کشور استفاده کرده و اصفهان را پایلوت استفاده از موتورسیکلت های برقی قرار داده و این طرح را برای کل کشور اجرایی کنیم.

 

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور با اشاره به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، افزود: براساس این قانون به دولت اجازه داده شده مابه التفاوت قیمت واقعی کالا و خدماتی که عرضه می شود با قیمت بین المللی ، را به سرمایه گذار پرداخت کند.
دلاویز افزود: با توجه به بند ب این قانون طرح های بهینه سازی مصرف انرژی در بخش های مختلف از جمله صنعت با اولویت صنایع انرژی بر و حمل و نقل عمومی و ریلی درون و برون شهری و ساختمان، توسعه استفاده از انرژی های تجدید پذیر ، گسترش استفاده از گاز طبیعی فشرده یا مایع یا گاز مایع و یا برقی با خوردوهای پرمصرف و فرسوده می باشد که طرح جایگزینی موتورسیکلت برقی با بنزینی را شامل می شود.
استاندار اصفهان هم در این دیدار بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری و تولید موتورسیکلت های برقی تاکید کرد.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه نزدیک به ۷۰۰ هزار موتورسیکلت در شهر اصفهان تردد دارند، افزود: باید با انرژی پاک و تبدیل موتورهای بنزینی به برقی در راستای کاهش آلودگی موتورسیکلت ها اقدام کرد.
وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت تولید موتور سیکلت برقی؛ گفت: اختلاف قیمت زیادی بین موتورسیکلت های بنزینی و برقی وجود دارد و باید با حمایت و ارائه ی یارانه و تقسیط لازم مردم را به استفاده از این نوع موتورسیکلت تشویق نمود .
مهرعلیزاده با اشاره به طرح از رده خارج کردن موتورسیکلت های بنزینی فرسوده با موتورسیکلت برقی افزود: استفاده از موتورسیکلت های برقی آلودگی هوا را تاحدودی کاهش می دهد لازم است و اصفهان باید بعنوان الگو در کشور در راستای استفاده از موتورسیکلت برقی مطرح شود.

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 38 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت