پژوهش های دانشمندان نشان می دهد گرم شدن کره زمین و دیگر تغییرات اقلیمی سبب حریص تر شدن حشرات و افزایش قدرت تخریبی آنها می شود. شدارهای دانشمندان درباره آثار سوء گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی ناشی از پدیده هایی همانند ال نینو، هر روز رنگ تازه ای پیدا می کند.  تحقیقات جدیدی که در آمریکا انجام شده است نشان می دهد هرچه زمین گرمتر می شود به همان اندازه حشراتی که محصولات کشاورزی را می خورند گرسنه تر می شوند و تعداد آنها نیز افزایش می یابد.

Related image

 

به گفته دانشمندان، این روند به معنای کاهش مواد غذایی می شود که نصیب انسان می شود و به موازات آن میزان آسیب و آفت حشرات به محصولات کشاورزی ازقبیل گندم و برنج و ذرت نیز بیشتر می شود. با آنکه تعداد حشراتی از قبیل زنبورها که برای حفظ حیات نباتی به علت کمک به گرده افشانی کاهش می یابد، این نگرانی وجود دارد که این حشرات گرسنه تر و فعالتر شوند و این مسئله ناشی از گرم شدن کره زمین است.

 

به گفته دانشمندان، وقتی دمای کره زمین افزایش می یابد متابولیسم یا سوخت و ساز حشرات نیز افزایش می یابد و در نتیجه جمعیت گرسنه حشرات بیشتر می شود. در این تحقیق روی 10 حشره موذی کار شد. نتیجه تحقیقات نشان داد با گرم شدن هوا و افزایش متابولیسم حشرات، این موجودات به خوردن برنج و غلات و دانه های مختلف گیاهی حریص تر می شوند. قرار گرفتن در دمای هوای بالا سبب می شود سوزاندن کالری در حشرات همانند همه موجودات دیگر بیشتر شود. با سوزاندن کالری بیشتر، موجود زنده به غذای بیشتری نیاز پیدا می کند تا تقاضا برای انرژی را برآورده کند. به گفته دانشمندان با هر یک درجه افزایش دمای هوا در کره زمین، میزان نابودی گندم و برنج و ذرت ناشی از حشرات بین پنج تا پانزده درصد افزایش می یابد.

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 30 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت