سیستم های بازیابی کندانس

 

بازگرداندن کندانس به دیگ بخار و استفاده مجدد از آن، موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود، بخشی از این صرفه جویی  مربوط به کاهش سوخت مصرفی است که آب را باید از حرارت محیط به دمای آب برگشتی برساند. اگر بتوان مقداری قابل توجه از کندانس برگشتی را مجدداً استفاده نمود، هزینه های جاری مربوط به تصفیه آب نیز کاسته می شود. سود دیگری که از این کار حاصل شده و چندان به نظر نمی آید ای است که وقتی دیگ بخار در بیشترین بار خود کار می کند. بازگشت آب داغ موجب می شود که دیگ بخار حرارت کمتری را برای گرمایش آب ورودی صرف نموده، قدری از بار دیگ کم شده و بازدهی سیستم بالا رود.

مسئله ای که باید در مورد تخلیه کندانس به دقت رعایت کرد، جلوگیری از سوختگی پرسنل با آب کندانس است. حتی لوله های تخلیه ای که روی زمین واقعند به علت تخلیه ناگهانی موجب سوختگی پا شده و یا موجب شوک و پرت شدن حواس گشته و حادثه ای را به وجود می آورند. در زمستان، کندانسی که روی زمین ریخته شده یخ می زند و سطح لغزنده خطرناکی را ایجاد می نماید. جمع آوری و بازیابی صحیح کندانس موجب حذف و برطرف نمودن این خطرات خواهد شد.

با تمام مزایایی که بازیابی کندانسی دارد باید برآورد اقتصادی برای نصب تجهیزات مربوطه انجام داد. کارخانه های زیادی در سراسر جهان بعداز انجام ارزیابی های لازم، سیستم های بازیابی مناسبی را نصب کرده اند که در مدت زمان کوتاهی توانسته به سرعت هزینه های صرف شده برگرداند.

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 65 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت