دوره های آموزشی
- توضیحات
- نوشته شده توسط مدیریت سایت
- دسته: تبريد و سردخانه
- تاریخ ایجاد در 21 فروردين 1391
- بازدید: 4412
یکی از وظایف کمپرسور بالابردن دمای مبرد است تابتواند در کندانسور تقطیر شود که این کار را به وسیله افزایش فشار مبرد انجام می دهد فرآیند کمپرسور در حالی ایده آل آنتروپی ثابت فرض می شود و چون تراکم در ناحیه سوپرهیت انجام می شود دمای مبرد خیلی بیشتر از دمای تقطیر می شود که همین امر باعث گرم شدن کمپرسور به خصوص سرسیلندرها می شود که مضرات آن به قرار زیر می باشد: 1. روغن داخل کارتر معمولا بایددر دمای 45 درجه باشد ودماهای بالاترباعث می شود که روغن دچار شکست شیمیایی شود وخاصیت روغنکاری خود را از دست دهد وهمچنین این دمای بالا باعث می شود که روغن روی قسمت های حساسی مثل سوپاپها رسوب باقی گذارد که باعث اختلال در کار آنها می شودیکی از وظایف کمپرسور بالابردن دمای مبرد است تابتواند در کندانسور تقطیر شود که این کار را به وسیله افزایش فشار مبرد انجام می دهد فرآیند کمپرسور در حالی ایده آل آنتروپی ثابت فرض می شود و چون تراکم در ناحیه سوپرهیت انجام می شود دمای مبرد خیلی بیشتر از دمای تقطیر می شود که همین امر باعث گرم شدن کمپرسور به خصوص سرسیلندرها می شود که مضرات آن به قرار زیر می باشد:
2. با گرم شدن سیلندر چون گاز مکش با ورود به سیلندر وجذب گرما منبسط می شود حجم بیشتری را اشغال کرده ودبی ورودی به کمپرسور کم شده وراندمان حجمی کمپرسور را کاهش می دهد.
- توضیحات
- نوشته شده توسط مدیریت سایت
- دسته: تبريد و سردخانه
- تاریخ ایجاد در 21 فروردين 1391
- بازدید: 580
یکی از وظایف کمپرسور بالابردن دمای مبرد است تابتواند در کندانسور تقطیر شود که این کار را به وسیله افزایش فشار مبرد انجام می دهد فرآیند کمپرسور در حالی ایده آل آنتروپی ثابت فرض می شود و چون تراکم در ناحیه سوپرهیت انجام می شود دمای مبرد خیلی بیشتر از دمای تقطیر می شود که همین امر باعث گرم شدن کمپرسور به خصوص سرسیلندرها می شود که مضرات آن به قرار زیر می باشد: 1. روغن داخل کارتر معمولا بایددر دمای 45 درجه باشد ودماهای بالاترباعث می شود که روغن دچار شکست شیمیایی شود وخاصیت روغنکاری خود را از دست دهد وهمچنین این دمای بالا باعث می شود که روغن روی قسمت های حساسی مثل سوپاپها رسوب باقی گذارد که باعث اختلال در کار آنها می شودیکی از وظایف کمپرسور بالابردن دمای مبرد است تابتواند در کندانسور تقطیر شود که این کار را به وسیله افزایش فشار مبرد انجام می دهد فرآیند کمپرسور در حالی ایده آل آنتروپی ثابت فرض می شود و چون تراکم در ناحیه سوپرهیت انجام می شود دمای مبرد خیلی بیشتر از دمای تقطیر می شود که همین امر باعث گرم شدن کمپرسور به خصوص سرسیلندرها می شود که مضرات آن به قرار زیر می باشد:
2. با گرم شدن سیلندر چون گاز مکش با ورود به سیلندر وجذب گرما منبسط می شود حجم بیشتری را اشغال کرده ودبی ورودی به کمپرسور کم شده وراندمان حجمی کمپرسور را کاهش می دهد.
- توضیحات
- نوشته شده توسط مدیریت سایت
- دسته: تبريد و سردخانه
- تاریخ ایجاد در 17 اسفند 1390
- بازدید: 2563
در سیستمهای تبرید تمیز نگه داشتن مدار مبرد و دستگاه ها فوق العاده مهم است، زیرا بسیاری از اشکالاتی که در این سیستمها بوجود می آید به دلیل وجود رطوبت و اسید و مواد خارجی در مدار بسته آنها می باشد. رطوبت در مدار تبرید همراه با افزایش درجه حرارت تولید اسید نموده و باعث از بین رفتن عایقهای سیم پیچ شده و در نهایت موجب سوختن الکتروموتــور کمپـرسور خواهد شد.
انــواع سوختگی کمپرسور: در کمپرسورهـای نوع بسته و نیمه بستــه رفت و برگشتی الکتـروموتور توسط گاز مبرد خنک می شود. همانطور که می دانید استاتور (سیم پیچ) در مسیر گاز قــرار گرفته و هنگامی که گاز آلوده و اسیــدی شود بلافاصلـه عـایق روی سیم پیچ را خـورده و باعث اتصال کوتاه و در نهایت سوختن الکتروموتور خواهد شد. تحت این شرایط دو نوع سوختگی اتفاق خواهد افتاد.
- توضیحات
- نوشته شده توسط مدیریت سایت
- دسته: تبريد و سردخانه
- تاریخ ایجاد در 07 اسفند 1390
- بازدید: 1736
در سیستم های تبرید با آمونیاک در ظرفیت های بالا از کمپرسورهای screw به طور گسترده استفاده می شود. همانطور که می دانیم در کمپرسورها یکی از عوامل مهم در کارکرد کمپرسور، روغنکاری آن با روغن مناسب می باشد و عملیات روغنکاری باید با دمای مناسب روغن انجام شود.
چون اگر دمای رو غن خیلی بالا باشد هم لزجت روغن کاهش می یابد و هم به دلیل بالا بودن دمای روغن ، خنک کاری قطعات کمپرسور که یکی از دلایل روغنکاری می باشد به خوبی انجام نمی شود.روغنی که برای روغنکاری وارد کمپرسور می شود دمایش بالا می رود و دوباره باید تا دمای مناسب خنک شود. مطلبی در زیر اپلود شده درباره روغنکاری و روشهای خنک کردن روغن کمپرسورهای اسکرو می باشد. این مطلب ر قالب یک فایل پی دی اف می باشد که در بخش پورتال مهندسان تاسیسات ایران توسط مهندس آشوری قرار گرفته است. لینک مطلب در بخش ادامه مطلب موجود می باشد.
- توضیحات
- نوشته شده توسط مدیریت سایت
- دسته: تبريد و سردخانه
- تاریخ ایجاد در 06 اسفند 1390
- بازدید: 655
تبرید عبارت است از جذب حرارت از یک سیال و دفع آن به سیال دیگر (سیال می تواند هوا یا آب ویا هر نوع گاز یا مایع دیگر باشد). در کلیه سیستمهای تبرید حفظ سرما مستلزم جذب حرارت از موادی با درجه حرارت کمتر و خارج کردن این حرارت به محیطی با درجه حرارت بالاتر می باشد.
سیستم تراکمی: در کلیه سیستمهای سرد کننده تراکمی از وجود یک نوع ماده سرمازا (مبرد) در یک مدار بسته نفوذناپذیر استفاده می شود. در این سیستمها عمل سرد کردن به طور پیوسته و متوالی انجام می گیرد(تکرار یک سری عملیات یکنواخت را یک سیکل می نامند). تمام سرد کننده ها بر اساس یک سیکل معین عمل میکنند. در سردکردن با عملیات مکانیکی از یک کمپرسور برای متراکم کردن گازی استفاده می شود و به این ترتیب سیکل حاصله را سیکل تراکمی و گاهی سیکل تراکم تبخیری می نامند. بکار بردن نام سیستم تراکم تبخیری به این علت است که عمل تراکم بخار وتبدیل آن به مایع سرمازا بوسیله کمپرسور و کندانسور انجام می گردد و به این ترتیب انتقال انرژی حرارتی حاصل می شود.
جدید ترین اخبار
- بیخبری اصناف از پروژه سرویس رایگان کولرها
- اگر سیستم تهویه مطبوع متفاوتی اختراع کنید ۳ میلیون دلار جایزه خواهید گرفت
- نیاز ۱.۷ میلیون لیتر نفت سفید برای سیستم گرمایشی مدارس لرستان
- تریلر حامل 219 دستگاه چیلر جذبی قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در شهرستان ارسنجان توقیف شد.
- سرعت رشد انرژی های نو برای عبور از بحران گرمایش زمین کافی نیست
- نمایشگاه تأسیسات سرمایش و گرمایش در شیراز
- گرمایش زمین گیاهان را قدبلندتر کرده است
- سهم اندک راهآهن در افزایش آلودگی هوا
- کاشت برنج مقصر دیگر گرمایش زمین می باشد
- کاهش تولید برق از از ظرفیت 12 هزار مگاواتی نیروگاه های برقابی به 7 هزار مگاوات
- تعویض یک میلیون کولر گازی غیر استاندارد
- تأثیر گرمایش زمین بر تکامل انسان
- خرید پکیج دیواری
- همراه جدید زغالسنگ در گرمایش زمین
- با 4 ایده فن آورانه در مصرف برق صرفه جویی کنید
- برنامه قطعی برق در منازل و مناطق مختلف کرمان به پایان رسید
- افزایش احتمال تب کریمه کنگو به دلیل فصل گرما/ ذبح دام در منازل غیربهداشتی است
- راه اندازي سيستم سرمايش ترمينال حجاج فرودگاه تبريز
- خود را برای پنج سال گرمتر از گرم آماده کنید!
- تهران همچنان بر مدار گرما
- چیلرهای جذبی قاچاق به مقصد نرسید
- مهندسان نقش اصلی در بهبود کیفیت ساختوساز دارند
- گرمایش زمین خطری برای زیرساختهای اینترنت در جهان
- بازدید فرماندار شهرستان آشتیان از تاسیسات آب و فاضلاب این شهر
- ۲۰ هزار مگاوات برق برای خنک شدن ایرانیان
- در گرمای زمین خواهیم سوخت
- کنفرانس بین المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری
- حل معمای ۴۰ ساله: فضانوردان آپولو موجب گرمایش ناگهانی ماه شدهاند
- حضور اروپاییها در کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساختوساز شهری
- ۲۰ هزار مگاوات برق برای خنک شدن ایرانیان
حاضرین در سایت
ما 39 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
جدیدترین مقالات
ورود به سایت
جدید ترین اخبار مرتبط
- بیخبری اصناف از پروژه سرویس رایگان کولرها
- اگر سیستم تهویه مطبوع متفاوتی اختراع کنید ۳ میلیون دلار جایزه خواهید گرفت
- نیاز ۱.۷ میلیون لیتر نفت سفید برای سیستم گرمایشی مدارس لرستان
- تریلر حامل 219 دستگاه چیلر جذبی قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در شهرستان ارسنجان توقیف شد.
- سرعت رشد انرژی های نو برای عبور از بحران گرمایش زمین کافی نیست
- نمایشگاه تأسیسات سرمایش و گرمایش در شیراز
- گرمایش زمین گیاهان را قدبلندتر کرده است
- سهم اندک راهآهن در افزایش آلودگی هوا