طرح استفاده از پساب تصفیه خانه یزد در فضای سبز

به گزارش روز شنبه ایرنا، از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان یزد ، موضوع بیابان زدایی و توسعه فضای سبز به عنوان یکی از محورهای توسعه استان از سوی استاندار یزد مطرح شده است لذا جلسه هم اندیشی با حضور جمعی از مدیران ارشد استانی در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد برگزار شد.

استفاده از تانکر جهت آبیاری گونه های گیاهی در مسیر این طرح، تعویض خاک منطقه ، نصب علمک برداشت آب و نیزشروع کار نهالکاری در سالجاری از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح وتصویب شد.

استان یزد با بیش از 5/3 میلیون هکتار از عرصه های بیابانی دارای 13 کانون بحرانی حساس به فرسایش بادی است، تا اکنون بیش از 68 هزار هکتار از عرصه های بیابانی استان با کشت گونه های مقاوم بیابان زدایی شده است.

شن و ماسه های روان از دیرباز کانون های جمعیتی را در سطح استان تهدید کرده است. خسارت به تاسیسات، کارخانجات، راههای مواصلاتی، مزارع و باغات و وقوع طوفان های شنی از جمله این خسارت ها می باشد.

در همین زمینه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در سالجاری برنامه هایی را از قبیل احیای مناطق حساس به فرسایش بادی، توسعه کمربند سبز یزد، ایجاد تفرجگاههای جنگلی و نیز حفظ فضای سبز موجود را در دستور کار دارد.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 34 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت