یخ‌زدگی تأسیسات آب و کنتورها در سیستان و بلوچستان

کنتور آب یخ زده

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با توجه به فصل سرما نسبت به یخ‌زدگی کنتورها و تأسیسات آب در روستاها هشدار داد. نصرالله چاری امروز در زاهدان اظهار داشت: به منظور پیشگیری از قطع آب و ترکیدگی کنتور و لوله‎ها ضمن تخلیه کردن آب لوله‎های غیرضروری که در زمستان مورد استفاده نیست از جمله کولر، باید با عایق کردن دور کنتور آب به وسیله پشم شیشه، گونی و یا قرار دادن کیسه خاک اره در محفظه کنتور و همچنین عایق‌بندی لوله‎های مسیر کنتور تا محل مصرف از یخ زدگی تاسیسات جلوگیری کرد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان بر پرهیز از حرارت مستقیم با شعله و ریختن آب داغ یا گرم بر روی کنتور و تاسیسات یخ زده و عدم وارد کردن آب به طور معکوس به شبکه با درجه حرارت بالای 27 و حصول اطمینان از نصب دریچه مناسب بر روی حوضچه کنتور آب تاکید کرد.

این مسئول یادآور شد: مراکز امداد آب و ارتباط مردمی مدیریت‌های آب و فاضلاب روستایی در شهرستان‎ها، ایستگاه خدمات آب و فاضلاب روستایی مراکز بخش‌ها و آبداران روستاها در طول شبانه روز پاسخگوی مشترکین روستایی برای رفع حوادث احتمالی در حال آماده‌باش هستند.

چاری در پایان گفت: این شرکت برای آگاهی هرچه بیشتر مشترکین روستایی برای مقابله با یخ زدگی کنتورهای آب خانگی اطلاع رسانی لازم را از طریق برنامه‎های تولیدی رادیو به ویژه برنامه‌های با گویش محلی انجام داده است.

لازم به ذکراست هرسال در فصل سرما به دلیل عدم ایجاد پوشش مناسب و ایزوله نکردن کنتورهای آب در مقابل یخ زدگی توسط مشترکین روستایی، تعداد زیادی کنتور آب دچار ترکیدگی و یخ زدگی شده و خسارت فراوانی به شبکه آب آشامیدنی وارد می‌شود.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 46 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت