دانشمندان می گویند: عصر یخبندان به زمین باز خواهد گشت

ice age

سرماي استثنايي در مناطق شرقي و مرکزي آمريکا، مسوولان اين کشور را به اقدامات استثنايي واداشته است. به گزارش فرانس24، در شهر شيکاگو سرماي احساس شده به 45 درجه زير صفر مي‌رسد. بسياري از درياچه‌هاي آمريکا يخ زده اند.يکي از افرادي که در اين سرما از خانه خود خارج شده بود گفت :« واقعا وضع دشواري است. در طول روز بايد براي بقا مبارزه کنيم.» هواي قطبي در مناطق مينياپليس و ايندياناپليس احساس مي‌شود.در پديده‌اي نادر رودخانه ميسيسي پي يخ زده است.

در خيابان‌ها مردم براي رفت و آمد حتي چهره خود را مي‌پوشانند. يکي از دشوار ترين کارها در چنين وضعي کارهاي ماموران اداره پست است.يکي از اين ماموران گفت:«براي آنکه بتوانم بيرون کار کنم پنج پيراهن، چهار شلوار، سه جفت دستکش پوشيده ام و دو کلاه بر سر دارم.» در سراسر مناطق شمال شرقي آمريکا هزاران دستگاه خودرو به علت يخ زدگي از حرکت بازمانده‌اند و در کنار جاده‌ها رها شده‌اند.

در عين حال برخي مي‌کوشند کارهاي شگفت انگيزي بکنند. براي مثال پيراهني خيس در کمتر از دو دقيقه يخ زد. تخم مرغ نيمرو بلافاصله در هواي بيرون منجمد شد و حبابهاي بازي اندکي پس از يخ زدن نترکيدند. در اين وضع کافي است آب گرم در هوا پاشيده شود تا بلافاصله به برف تبديل شود. شهر نيويورک به سيبري شباهت پيدا کرده است. در پارک مرکزي نيويورک سرماي 19 درجه زير صفر ثبت شده است. ميانگين دماي هوا در نيويورک ده درجه زير صفر گزارش مي‌شود. يکي از ساکنان اين شهر گفت:«با اين سرما نمي‌توان راه رفت، نمي‌توان خوابيد، هيچ کاري نمي‌توان کرد.» رکورد سرما در پنجاه شهر ديگر آمريکا شکسته شده است. در جنوب کشور در منطقه آتلانتا هوا از آلاسکا سردتر بود. مردم در خصوص احتمال مرگ در چنين سرمايي به مردم هشدار مي‌دهند.

در اتفاقي جالب، رابرت ويک، زنداني 42 ساله اي که روز يکشنبه از زندان بلک برن در ايالت کنتاکي فرار کرده بود، يک روز بعد و به دليل فرار از سرماي شديدي که نيمي از امريکا را در بر گرفته است، مجبور شد خود را به پليس تسليم کند. به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، يک مقام پليس در شهر لکزينگتون ايالت کنتاکي روز سه شنبه اعلام کرد زنداني فراري با مراجعه به يک اقامتگاه بين شهري خواستار آن شده است تا با پليس تماس گرفته شود.

اوضاع در فرودگاه همچنان دشوار است و از پنجشنبه تا کنون هجده هزار پرواز لغو شده است.

به موازات طوفان سردقطبي در آمريکا، دانشمندان ژاپني تئوري ورود کره زمين به عصريخبندان را مطرح کردند.

به نوشته روزنامه اينترنتي روسي راسيسکايا گازيه تا گروهي از محققان به سرپرستي موتوتاکا ناکامورا اقيانوس شناس برجسته معتقدند سرما به قدري شديد خواهد بود که لايه يخي حتي تا مناطق گرمسير کنوني هم پيش خواهد رفت. اين حادثه پيش از اين هم در تاريخ زمين رخ داده و بسياري از دانشمندان با استناد به نتايج بررسي هاي چندين ساله تغييرات آب و هوايي اين مساله را تاييد مي‌کنند.

به گفته آنها تا کنون پانزده عصر يخبندان روي کره زمين رخ داده که هر کدام ده هزار سال طول کشيده است. زمين در حال حاضر اواخر دوره بين دو عصر يخبندان را سپري مي‌کند و بايد براي فرا رسيدن عصر جديد آماده شود. براساس اين گزارش خابابولا عبدالسلامف دانشمند برجسته روسي هم که در رصد خانه پولکوفسکايا به بررسي خورشيد مشغول است ازجمله کساني است که از فرا رسيدن عصر يخبندان خبر مي‌دهد. به گفته وي طي سال‌هاي اخير مشخص شده ميزان فعاليت خورشيد درحال کاهش است و اين مساله مي‌تواند موجب کاهش دماي اقيانوس‌ها و در نتيجه سرمايش جهاني شود.

به نوشته روزنامه اين نظريه مخالفان زيادي دارد که معتقدند زمين با خطر گرمايش جهاني مواجه است. فعلا علم نتوانسته است هيچ يک از اين نظريه‌ها را به طور قطعي تاييد کند.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 34 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت