به گفته رحیمی آبرسانی به 98 درصد روستاهای این شهر انجام شده است

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان اظهار داشت: امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان با توجه به توسعه روستاها و نیاز به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی فعالیت‌های خود را توسعه داده است. اسماعیل رحیمی  افزود: این اداره با استفاده از امکانات پیشرفته و نیروهای متخصص برای توسعه، نگهداری، تعمیرات، تأسیسات و حفظ بهداشت و سلامت آب آشامیدنی روستاها فعالیت‌هایی را انجام داده است.

رحیمی ادامه داد: تأمین و توزیع آب سالم و بهداشتی روستاها، تکمیل تأسیسات زیربنایی در روستاهای بالای 20 خانوار، ساخت مخازن ذخیره آب به ازای هر خانوار یک متر مکعب، اجرای لوله خط انتقال و شبکه توزیع و ارتقای کیفیت مستمر خدمات در تجهیزات ارائه شده به افراد جزو اهداف این اداره است.

 

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان ادامه داد: استفاده مطلوب از منابع و تاسیسات در راستای کاهش آلودگی، اصلاح الگوی مصرف، اجرای طرح‌های دفع بهداشتی فاضلاب روستاها و بهینه‌سازی مصرف آب نیز توسط کارکنان آب و فاضلاب روستایی در دستور کار است.

 

رحیمی با اشاره به اینکه شهرستان تاکستان با 130 روستا و جمعیت 75 هزار و 150 نفری دارای 19 هزار و 100 خانوار روستایی است، ابراز داشت: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان 97 روستا با جمعیت 74 هزار نفری و 18 هزار و 336 خانوار است.

 

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان تعداد روستاهای زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان را 92 روستا با جمعیت 72 هزار و 896 نفری و 18 هزار و 60 خانواری اعلام کرد و افزود: با این احتساب پنج روستای شهرستان تاکستان با جمعیت یک هزار و 104 نفر و 276 خانوار زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی تاکستان قرار ندارند.

 

رحیمی به نسبت 98 درصدی جمعیت روستاهای زیر پوشش به روستاهای بالای 20 خانوار اشاره کرد و افزود: همچنین نسبت جمعیت روستاهای زیر پوشش به روستاهای شهرستان 97 درصد است.

 

رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان ضرورت توسعه آبرسانی روستایی را مهم برشمرد و ابراز داشت: توجه به تخصیص اعتبار برای توسعه فعالیت‌ها باید توسط مسئولان پیگیری شود.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 28 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت