مسائل آب و فاضلاب استان البرز به مجلس واگذار شد

نمایندگان مردم کرج

به گزارش روابط عمومی آبفای البرز ˈعزیز اکبریانˈ و ˈمحمد جواد کولیوندˈ در نشستی با مدیر عامل آبفای این استان تاکید کردند: دولت باید توجه ویژه ای به بخشهای آب و فاضلاب و تکمیل پروژه های مرتبط با آن در البرز داشته باشد. به گفته آنان با توجه به ظرفیت های موجود در استان، پیگیری های لازم را برای افزایش اعتبارات این شرکت انجام خواهند داد.

 

بنابر این گزارش ،مدیر عامل آبفای البرز نیز در این نشست اظهار داشت: اکنون این شرکت با چالش های تامین آب و دفع فاضلاب مواجه است و به طوریکه باید همزمان با طرحهای بلند مدت و آینده نگرانه به فکر طرحهای زودبازده هم باشیم.

 

ˈ غلامرضا رضایی فرˈ افزود: برای اجرای شبکه فاضلاب در شهرستان فردیس نیاز است تا زمین تصفیه خانه آن تملک شده و به عنوان پیش نیاز از تسهیلات بانک توسعه اسلامی (IDB) که در سال 1388 توسط شورای اقتصاد دولت به تصویب رسیده است استفاده شود.

 

رضایی فر در خصوص حقابه 20 میلیون متر مکعبی جدید کرج از سد امیر کبیر گفت: با اعتباراتی که وجود دارد بهتر است بجای تملک زمین و احداث تصفیه خانه شماره 3 کرج و سایر تاسیسات انتقال آب آن که حدود 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، این سهم را از سد طالقان به کرج اختصاص داد.

 

وی ادامه داد: تاسیسات زیر بنایی انجام این کار در تصفیه خانه آب رجایی شهر کرج اکنون آماده بوده و با با ارتقای آن می توان این مقصود رسید.

 

مدیر عامل شرکت آبفای البرز با اشاره به طرحهای در دست اجرا این شرکت گفت: برای ابراسنی و ایجاد شبکه فاضلاب در واحدهای مسکن مهر این استان به یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 57 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت