بعید می‌دانم در مورد آب تغییر تعرفه داشته باشیم اما در حوزه برق احتمالا تعرفه تعدیل خواهد شد.

تعرفه برق

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر این‌ که قیمت آب و برق براساس مصوبات مجلس پیش بینی شده است، گفت: بعید می دانم قیمت آب تغییر کند اما تعرفه برق با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ انرژی باید تغییر کند.

 
علیرضا دائمی تاکید کرد: قیمت برق باید در قالب هدفمندی یارانه‌ها‌ صورت گیرد. وی افزود: فعلا در زمینه تعرفه آب و برق چیزی تصویب نشده اما پیشنهادات ما نیز براساس پیشنهاد مجلس است که تا سقف در نظر گرفته شده قیمت‌ها می‌تواند تغییر کند.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو اظهار کرد: با توجه به مجموع مسائل بعید می‌دانم در مورد آب تغییر تعرفه داشته باشیم اما در حوزه برق احتمالا تعرفه تعدیل خواهد شد.
 
دائمی در مورد پیشنهاد وزارت نیرو و مجلس گفت: مجلس دولت را مخیر گذاشته بود تا ۳۸ درصد قیمت آب و برق را تعدیل کند. در مورد تعدیل نرخ پیشنهاد ما نیز براساس پیشنهاد مجلس است اما تغییر تعرفه با رعایت مباحث اجتماعی و تاثیر آن بر اقتصاد کل کشور و سبد خانوار صورت خواهد گرفت.
 
وی در مورد زمان تغییر تعرفه برق نیز با توجه به لزوم انجام این کار در قالب هدفمندی‌ یارانه‌ها اظهار کرد: احتمالا تغییر تعرفه از سال آینده صورت می‌گیرد.
 
مجلس دولت را مخیر دانسته بود که در سال ۹۲ قیمت آب و برق تا ۳۸ درصد افزایش دهد اما دولت اقدامی برای این کار نکرد.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 45 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت