اهمیت نقش مردم در پیشگیری از قطعی گاز

 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: صرفه جویی مردم و مسوولین در منازل و ادارات، مانع از قطعی احتمالی گاز در کردستان در زمان کاهش دما می شود. مردم و مسوولین در پیشگیری از قطعی گاز نقش مهمی دارند.

 

محمود اسفندیاری روز سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان در سنندج افزود: در استان به دلیل شرایط کوهستانی، همواره شاهد برودت هوا و بارش های فراوان در فصل زمستان هستیم و این وضعیت در برخی از موارد، باعث بروز نارسایی و مشکلاتی در مناطقی از استان می شود که در این راستا ستاد مدیریت بحران استان، همواره تلاش کرده تا اقدامات مورد نیاز را برای رفاه حال مردم استان به عمل آورد.

 

وی گفت: در این رابطه دستگاه های اجرایی با آشنایی با شرح وظایف خود از آمادگی لازم برای همکاری و مقابله با هرگونه مشکل ناشی از برودت هوا و کمبود احتمالی سوخت و گاز در فصل سرما در کردستان برخوردار هستند.

 

اسفندیاری بر لزوم تامین سوخت مورد نیاز خانواده های کردستانی در فصل سرما تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و نیازسنجی در مناطق شهری و روستایی استان، سوخت های فسیلی نظیر نفت و نفت گاز برای مناطق روستایی تامین و در سایر مناطق که از نعمت گاز برخوردار هستند با اتخاذ مدیریت جامع در زمان اوج سرما و برودت هوا، زمینه لازم برای تامین گاز مورد نیاز مردم را فراهم کرد.

 

وی گفت: هم اکنون اعضای ستاد بحران استان تمام توان و تلاش خود را صرف تامین سوخت و از جمله گاز مورد نیاز دستگاه های اجرایی، مدارس، بیمارستان ها و مراکز آموزشی و درمانی، دانشگاهی و سایر امکان عمومی در استان نموده و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

 

اسفندیاری گفت: به دلیل اینکه مصارف واحدهای مسکونی درصد زیادی از مصرف گاز را به خود اختصاص می دهند لذا خانواده ها باید با رعایت الگوی صحیح مصرف، همکاری لازم را برای کاهش میزان مصرف گاز برای جلوگیری از هرگونه افت فشار یا قطعی گاز به عمل آورند.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 38 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت