اعتبار 50 میلیارد دلاری نوسازی تأسیسات نفتی مناطق نفت خیز جنوب

petrolume

با برداشتن تحریم‌ها، سقف تولید نفت در استان خوزستان به عنوان پایتخت نفتی ایران به بیش از 3.5 میلیون بشکه در روز برسد. وزیر نفت خواستار تخصیص اعتبار 50 میلیارد دلاری به نوسازی تأسیسات نفتی مناطق نفت خیز جنوب شد.

 

بیژن نامدار زنگنه در جلسه کارکنان صنعت نفت که با حضور رئیس جمهور و مدیران و کارکنان صنعت نفت در منطقه نفتی دارخوین برگزار شد با اشاره به برخی انتقادات از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در منطقه دارخوین مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاری در این منطقه نفتی درست نبوده است، اظهار کرد: در این منطقه حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

 

وی افزود: از سال 83 این منطقه نفتی ساخته شده و بیش از 30 میلیارد دلار درآمد نفتی در این منطقه داشته‌ایم.

 

وزیر نفت استان خوزستان را پایتخت نفت ایران و عسلویه را پایتخت انرژی و گاز ایران توصیف کرد و ادامه داد: هم اکنون 43 میدان نفت و گاز در حوزه مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد که ذخایر بازیافت آنها حدود 94 میلیارد بشکه است.

 

وی ظرفیت تولید نفت در استان خوزستان را روزانه 2 میلیون و 900 هزار بشکه اعلام کرد و گفت: با توجه به فشارهای تحریم در حال حاضر حدود 2 میلیون بشکه در روز در استان خوزستان تولید می‌شود که امیدواریم با برطرف شدن تحریم‌های نفتی ایران بتوانیم سهم خود را در بازار جهانی نفت بازیابیم.

 

زنگنه ابراز داشت: انتظار می‌رود از محل اعتبارات ملی اعتباراتی، برای مسائل زیست محیطی و آلودگی‌های پروژه‌های نفتی این استان بودجه‌ای تخصیص داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با برداشتن تحریم‌ها، سقف تولید نفت در استان خوزستان به عنوان پایتخت نفتی ایران به بیش از 3.5 میلیون بشکه در روز برسد.

 

وزیر نفت ادامه داد: هم‌اکنون برای سرمایه‌گذاری در بخش نوسازی تاسیسات نفتی مناطق نفت خیز جنوب و مرکزی به 50 میلیارد دلار اعتبار نیاز است زیرا بیشتر تاسیسات نفتی منطقه نیاز به نوسازی دارد.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 38 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت