در زمستان مسموميت با منوكسيد كربن را با سرماخوردگي اشتباه نگيريد

  سرماخوردگي یا مسموميت با منوكسيد كربن

عضو هيأت علمي علوم‌پزشکي مشهد با اشاره به شباهت مسموميت با منوكسيد كربن با سرماخوردگي و سردرد هاي ميگرني گفت: در تشخيص مسموميت‌هاي خفيف و مزمن مونوکسيدکربن احتمال اشتباه هست كه بدون دارو هم برطرف مي شود.

 

مهدي بلالي اظهار كرد: پزشکان در تشخيص مسموميت خفيف و مزمن مونوکسيدکربن بايد خيلي دقيق و متبحر باشند. وي با هشدار به اينكه موارد مسموميت با مونوکسيدکربن در فصل سرما احتمال اشتباه وجود دارد گفت: براي تشخيص مسموميت‌هاي خفيف و مزمن مونوکسيدکربن ممكن است اشتباه شود.

 

بلالي‌ مود گفت: علايم  اين مسموميت با بيماري‌هاي مثل آنفلولانزاي سبک، سرماخوردگي، سينوزيت، بيماري‌هاي اعصاب و روان مانند سردردهاي ميگرني، سردردهاي ناشي از کشمکش‌هاي رواني و گاه مسموميت‌هاي غذايي اشتباه گرفته مي شود.

 

وي تاكيد كرد: پزشک در تشخيص مسموميت خفيف و مزمن مونوکسيدکربن بايد خيلي حاذق باشد. بلالي‌ مود همچنين توصيه كرد كه پزشكان جوان شرح حالي از بيماران با اين علائم را در خصوص شيوه زندگي و استفاده از وسيله گرمايشي را بپرسند تا در تشخيص درست به بيمار كمك كنند.

 

استاد سم شناسي دانشگاه علوم پزشكي مشهد  تاكيد كرد: سردرد، سرگيجه و علائم سرماخوردگي ممكن است ناشي از co  ايجاد شده توسط بخاري ها در منازل باشد و با حضور فرد در هواي تازه برطرف مي شود. بلالي مود گفت:  علائم اين بيماري بدون مصرف هر گونه دارو و با استنشاق اكسيژن بعد از چند ساعت برطرف مي شود.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 42 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت