600 مگاوات انرژی‌ نو از سال 93 وارد مدار می شود

renewable energy

همایون حائری خیاوی اظهار داشت:‌ در ایام دهه فجر امسال 10 مگاوات انرژی های نو شامل بادی و خورشیدی وارد مدار بهره برداری می شود. وی ظرفیت کنونی توربین های بادی را 0.6 مگاوات دانست و گفت: جمع انرژی های نو در کشور (خورشیدی و بادی) غیر از آبی 200 مگاوات است و از سال آینده و با شرایط بند 19 قانون ارقام بالایی خواهد بود.

وی سال آینده را نقطه عطفی در ایجاد انرژی های نو در کشور عنوان کرد و گفت: در دهه فجر سال آینده 600 مگاوات انرژی های نو وارد مدار می شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد: سال آینده پنج مگاوات نیروگاه زمین گرمایی به بهره برداری برسد.

 

مدیرعامل شرکت توانیر درخصوص سایر طرح های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال، گفت: در این ایام، دو هزار و 578 طرح با اعتباری افزون بر 9 هزار و 17 میلیارد ریال در صنعت برق وارد مدار بهره برداری می شود که برای آنها حدود هفت میلیون یورو هزینه ارزی شده است.

 

وی از خط 400 کیلوولت اصفهان - اردگان و پست های فوق توزیع به عنوان طرح های مهم دهه فجر امسال نام برد.

 

وی با بیان اینکه روزانه 580 میلیون مترمکعب گاز استحصال می شود و 500 میلیون مترمکعب صرف مصارف خانگی می شود، گفت: به دلیل برودت شدید هوا در یک دوره زمانی، سهم گاز نیروگاه ها کم شد.

 

وی ادامه داد: با تلاش همکاران شرکت پخش فرآورده های نفتی، نگرانی های امسال برای تامین سوخت و گازرسانی به نیروگاه ها برطرف شده است.

 

وی نیروگاه بوشهر را بهترین نیروگاه از لحاظ عملکردی در کشور خواند و افزود: در زمان کنونی تلفات کل شبکه برق 16.2 درصد است و ما برنامه های زیادی برای کاهش تلفات شبکه برق داریم.

 

وی ادامه داد: تشخیص تلفات غیر فنی تجهیزات و حذف شبکه فشار ضعیف از برنامه های بخش برق کشور برای کاهش تلفات برق است که نیاز به نقدینگی دارد.

 

حائری تصریح کرد: اکنون برق تولیدی از انرژی های نو از بخش خصوصی 443 تومان یعنی 10 برابر قیمت برق خریداری می شود که موجب استقبال سرمایه گذاران در این بخش شده است.

 

وی ادامه داد: نخستین نیروگاه زغال سنگ سوز به زودی قرار است توسط شرکت مپنا در طبس اجرا می شود.

 

وی درخصوص برق رسانی به روستاهای کشور نیز گفت: برق رسانی به روستاهای کشور به عواملی مانند تعداد مشترکان روستا، وضعیت دسترسی به روستا و اقتصاد برق بستگی دارد.

 

وی افزود: اگر تعداد مشترکان قابل قبول باشد، شبکه ایجاد شده و اگر دسترسی سخت باشد، از انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده می شود.

 

وی ادامه داد: تاکنون تولید برق از انرژی های نو برای روستاها بسیار خوب جواب داده است و ما قصد داریم ضریب نفوذ برق در روستاها را به 100 درصد برسانیم.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 26 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت