جایگاه تاسیسات ساختمان و کاهش دعاوی حقوقی به واسطه تاسیسات مطلوب

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: این سازمان با‌ آغاز طرح مسکن مهر رتبه نخست کیفیت ساخت این پروژه‌ را در دو سال متوالی کسب کرده است. علی فرخزاد دیشب در همایش صنعت تأسیسات مکانیک استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: کیفیت و استانداردهای لازم مصالح ساختمانی در ساخت مسکن مهر لحاظ شده و ما توانستیم موفقیت‌های خوبی را در ارتقای کیفیت این ساختمان کسب کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مقررات ملی ساختمان در تاسیسات نظارت، اجرا، تولید مصالح ساختمانی نقش پررنگ داشته است، ابراز کرد: حامل‌های انرژی سرمایه ملی کشور محسوب می‌شود که باید در مصرف بهینه آن توجه ویژه‌ای کرد به همین دلیل این مهم باید در هنگام ساخت ساختمان لحاظ شود.

 

فرخزاد خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با‌ آغاز طرح مسکن مهر از سوی دولت در تعامل نزدیک با استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و نهادهای مرتبط، توانست به عنوان موفقترین سازمان نظام مهندسی در کشور شناخته شود و رتبه نخست کیفیت ساخت پروژه‌های مسکن مهر در دو سال متوالی را کسب کند. 

 

جایگاه ویژه تاسیسات در صنعت ساختمان

 

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان به ویژه تاسیسات جایگاه و اهمیت بالایی دارد، ابراز داشت: خوشبختانه نظام مهندسی قزوین به طور نسبی در این زمینه توانسته موفقیت‌های خوبی را در کشور کسب کند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ادامه داد: تحقق این مهم فقط به تلاش مهندسان منحصر نمی‌شود و همه اعضای مجموعه نظام مهندسی اعم از تولیدکنندگان، فروشندگان و مجریان مصالح ساختمانی در این موفقیت دخیل هستند.

 

فرخزاد با اشاره به اینکه بخش تاسیسات یکی از رشته‌های هفت‌گانه صنعت ساختمان است، بیان کرد: امروز نسبت به دوره‌های گذشته استحکام و مقاوم‌سازی ساختمان ارتقا یافته و ساختمان‌ها بزرگتر شده که در این بین تاسیسات در تامین سرمایش و گرمایش ساختمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به این حوزه دقت بیشتری کرد. 

 

کاهش دعاوی حقوقی با توجه به تاسیسات ساختمانی

 

وی اظهار داشت: همچنین توجه به تاسیسات ساختمانی می‌تواند دعاوی حقوقی را در دستگاه قضایی کاهش و آسایش و رفاه مردم را در زندگی افزایش دهد به همین دلیل باید به این حوزه بیشتر از قبل توجه کرد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با بیان اینکه استاندارد سازی و افزایش کیفیت ساختمان باید در تولید کنترل شود تا بتوانیم در ساخت ساختمان شاهد کیفیت باشیم، بیان کرد: البته این مهم باید در بین عاملان و فروش مصالح ساختمانی هم محقق شود تا آنان نیز اقدام به فروش استاندارد این مصالح کنند.

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 56 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت