اولین نمایشگاه کالاها و خدمات فناوری ایران در کشور عراق

نمایشگاه کالای دانش‌بنیان

معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در بازارهای جهانی تاکید کرد.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست اولین نمایشگاه اختصاصی کالاها و خدمات دانش بنیان ایران که در روزهای 15 تا 18 اردیبهشت با حضور 100 شرکت ایرانی در اربیل کردستان عراق برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه که به ابتکار مجمع تشکل‌های دانش بنیان و حمایتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، می‌تواند ظرفیت و توانایی شرکتهای ایرانی را در بازار عراق نشان دهد و همچنین می‌تواند در اصلاح سیاست‌ها و رفع نواقص قانونی به تصمیم گیران کمک کند.

 

بیرنگ در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در بازارهای جهانی از طرف همه نهادها و سازمان‌ها تاکید کرد.

 

معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال جدید برنامه‌های مدونی صورت گرفته تا شرکتهای دانش بنیان در عرصه‌های بین‌المللی حضور فعالی داشته باشند، گفت: در همین راستا معاونت علمی و فناوری قبول کرده است که 50 درصد هزینه‌های مربوط به اجاره غرفه شرکت‌های دانش بنیان را پرداخت کند.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به برخورداری از حضور در این گونه نمایشگاه‌های بین المللی و توجه به بازارهای کشورهای همسایه، افزود: در این نمایشگاه شرکتهای دانش بنیان فعال در زمینه‌های تخصصی آی سی تی، تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، فناوری بیمارستانی و آزمایشگاهی، هوا فضا، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع خورشیدی و انرژی‌های نو حضور خواهند داشت.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 54 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت