کاهش 25 درصدی واردات گاز اروپا از روسيه

 

 واردات گاز اروپا از روسيه

کشورهای اروپایی به علت بحران اوکراین تدابیر مشترکی اتخاذ می کنند که واردات گاز از روسیه را تا پایان دهه کنونی بیش از 25 درصد کاهش خواهد داد و سیطره مسکو را بر بخش انرژی اروپا تضعیف خواهد کرد.

 

 

به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ سیطره روسیه بر منطقه کریمه اوکراین موجب تنش در روابط بین مسکو و اتحادیه اروپا شد و کشورهای عضو این اتحادیه بررسی راه های کاهش تقاضا برای گاز روسیه و یافتن منابع جایگزین و حرکت به سمت دیگر منابع انرژی مانند زغال سنگ و انرژی تجدید پذیر را آغاز کردند. بر اساس محاسبات رویترز، این اقدامات احتمالا واردت گاز اتحادیه اروپا از روسیه را تا سال 2020 حدود 45 میلیارد متر مکعب کاهش خواهد داد که معادل یک چهارم صادرات کنونی گاز روسیه به اروپا است. ارزش این مقدار گاز حدود 18 میلیارد دلار در سال است.

 

آلمان بزرگترین مصرف کننده گاز در اروپا و مهم ترین خریدار گاز روسیه است و هر سال بیش از هشتاد میلیارد متر مکعب گاز مصرف می کند. هم اکنون آلمان حدود یک سوم گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کند و این نسبت در بیست سال گذشته به طور مستمر افزایش یافته است. آلمان طرح هایی فوری برای کاهش واردات گاز از روسیه و افزایش واردات از منابع جایگزین و کاهش تقاضا از طریق بهینه سازی مصرف انرژی دارد.

 

همچنین بحران اوکراین سئوالاتی درباره آینده طرح خط لوله ساوث استریم ایجاد کرد که 2400 کیلومتر طول دارد و قرار است گاز روسیه را در دهه کنونی به ایتالیا برساند. وزیر صنایع ایتالیا اواخر مارس در پارلمان این کشور گفت تحولات بحران اوکراین ممکن است احداث این خط لوله را با خطر مواجه کند. 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 33 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت