تجهيز تاسيسات گاز اوکراين توسط آمريکا

 تاسیسات گاز اوکراین

سناتور آمريکايي، ادوارد مارکي، روز گذشته لايحه اي را مطرح کرد که هدف از آن قطع روابط تامين سوخت مورد نياز اوکراين از روسيه است.اين لايحه ي مدرن سازي و تجهيز زيرساخت ها و تاسيسات اوکراين را مدنظر قرار داده است. اوکراين مجهز به تاسيسات حفاري گاز طبيعي است که از دوره ي اتحاد جماهير شوروي براي اين کشور به يادگار مانده است.


پيش از اين برخي قانونگذاران ايالات متحده بر صادر کردن سوخت به اوکراين با هدف قطع روابط انرژي روسيه و اوکراين تاکيد کرده بودند، اما؛ به نظر مي رسد حمل دريايي گاز مايع توسط کشتي هاي آمريکايي تا سال 2015 ميسر نخواهد شد و از سوي ديگر اوکراين فاقد لنگرگاه براي ورود اين کشتي هاست. در نهايت اينکه شرکت هاي نفت و گاز آمريکايي دچار تحريم 40 ساله ي صادرات مواد خام هستند.
سيستم انرژي اوکراين دچار ضعف ها و کاستي هاي فراواني است که بانک جهاني اعلام کرده است، اوکراين مي تواند ميزان مصرف گاز مايع مورد استفاده براي گرمايش را به واسطه ي روش هاي جايگزين، کاهش دهد.
ادوارد مارکي، سناتور دموکرات از ماساچوست، اينک به دنبال حامياني براي اين طرح خود است، و اين در حالي است که در صورت پذيرش آن از سوي اعضاي دموکرات سنا، اين طرح آينده اي نامشخص در برابر اعضاي جمهوري خواه خواهد داشت.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 14 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت