باران چهره غبارآلود تهران و کرج را شست

 

بارش باران در بامداد سیزدهم تیرماه و نخستین ماه فصل تابستان، ضمن شستشوی سیمای غبار آلود تهران - پایتخت - و استان البرز، طراوات خاصی به این مناطق بخشید. بارش باران در بامداد سیزدهم تیرماه و نخستین ماه فصل تابستان، ضمن شستشوی سیمای غبار آلود تهران - پایتخت - و استان البرز، طراوات خاصی به این مناطق بخشید.


 این بارندگی که از ساعت حدود دو بامداد جمعه آغاز شده و تا ساعتی بعد ادامه داشت، موجب کاهش دمای استان البرز و زدودن غبار ناشی از پدیده گرد وخاک در این استان شده است.


دقایقی پس از آن نیز، تهران شاهد نزول این نعمت الهی بود تا دود و ریزگردها از چهره آن زدوده شود.

بارش باران همچنین موجب جاری شدن سیلاب در مناطقی از کرج شد اما به دلیل تلطیف هوای این کلانشهر، شادمانی مردم روزه دار این دیار را برانگیخته است.

بارندگی در این فصل از سال طی 20 سال گذشته در استان البرز کم سابقه گزارش شده است .

در هفته جاری به علت گرد و غبار محلی، مردم استان البرز و تهران به مدت چهار روز شاهد آلودگی هوا بودند و این پدیده مشکلات تنفسی برای بیماران به وجود آورد.

هرچند بارندگی دراین موقع از سال ممکن است به محصولات کشاورزی خسارت وارد کند لیکن کاهش نزولات آسمانی در سال آبی گذشته سبب بحران کم آبی در کشور به ویژه استان البرز شده است.

اکنون بیش از نیمی از ظرفیت آب دو سد امیرکبیر و طالقان در استان البرز خالی است و مسوولان مردم را به رعایت مصرف بهینه آب دعوت کرده اند.

متوسط بارندگی سالانه استان البرز 270 میلی متر است اما در سال آبی گذشته (بین مهرماه 92 تا آخر خرداد 93) در البرز کمتر از این میزان به ثبت رسید.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 29 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت