با کمال تاسف به عرض می رساند: مهندس حشمت الله منصف پیر خرد ورز صنعت تاسیسات ایران به رحمت ایزدی پیوست. بی تردید می توان گفت یکی از سرمایه های عظیم دانش صنعت تاسیسات این مرز و بوم از دست رفته است.

شورای راهبردی مرکز دانش صنعت تاسیسات ایران به نمایندگی از اعضا و متخصصان این مرکزاین مصیبت بزرگ را به خانواده آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای روح آن مرحوم آمرزش و غفران الهی را مسئلت می نماید. مراسم ختم روز یکشنبه 14 شهریور مسجد نور،میدان فاطمی،از 16تا 17.30 برگزار می شود. درباره مهندس حشمت الله منصف

 


اندکی درباره آن مرحوم:

آقای مهندس حشمت‌اله منصف » ، به عنوان چهره ماندگار تاسیسات در ایران شناخته شده است و نبوغ ایشان در زمینه تاسیسات و ساختمان مورد قبول خاص و عام است . وی با بیش از بیست سال فعالیت در شرکت خانه‌سازی ایران ، کار طراحی بیمارستان‌ها را شروع کرده و طراحی بیش از ۱۵۰ بیمارستان در سابقه ایشان به چشم می خورد . بزرگترین پروژه بیمارستانی ایشان بیمارستان میلاد بوده است .

 

پدر صنعت تاسیسات ایران بعد از انحلال شرکت خانه‌سازی ایران ، به سازمان برنامه و بودجه رفت و در آنجا انتشارات گسترده‌ای را از خود برجای گذاشت . حضور قوی و تاثیرگذار ایشان در جلسات کمیته تدوین مقررات ملی ساختمان در وزارت مسکن و شهرسازی ، وی را به فردی بی‌بدیل در زمینه تاریخچه ، اهمیت و مقررات ملی ساختمان در کشور مبدل نموده است . ایشان سال‌های متمادی در عرصه مشاوره تاسیسات مکانیکی فعالیت داشته و در شركت جنرال مكانيک ، وزارت مسكن و شهرسازی ، مشاور كوانتا ، خانه‌سازی ايران نیز آثار شگرف فعالیت‌های ایشان وجود دارد .

 

مهندس منصف در بسیاری از پروژه‌های بزرگ دیگر نظیر برج ۵۴ طبقه تهران و ... فعالیت داشته اند . ۱۸ سال فعالیت ارزشمند ایشان در طراحی تاسیسات مکانیکی طرح توسعه حرم مطهر رضوی زبانزد خاص و عام است . مهندس منصف تا سال ۱۳۹۰ فعالیت‌های مطالعاتی و طراحی را در شرکت مهندسین مشاور پیراز ، ادامه دادند و با حضور در دفتر این شرکت به بررسی نقشه‌ها و اطلاعات طراحی پروژه‌های شرکت می‌پرداختند .

 

آثار و تالیفات:


استاد حشمت‌اله منصف در طول فعالیت در صنعت تاسیسات ، آثاری از خود به جای گذاشتند . تهيه ، تاليف يا ترجمه برخی از مدارک ، به تنهايی يا با همراهی تيم‌های كارشناسی از جمله آن‌هاست که از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

نشريه ۱۲۸ ( ۳ جلد ) ، مشخصات فني عمومی تاسيسات مكانيكی ، نشريه ۲۷۱ ( ۱ جلد ) ، شرايط طراحی تاسيسات شهرهای كشور ، نشريه ۱۳۸ ( ۴ جلد ) ، مهندسی نگهداری ساختمان و تاسيسات ، نشريه ۱۷۲ ( ۱ جلد ، ترجمه ) ، عملكرد ، نگهداری و بهينه سازی ، مبحث ۱۴ مقررات ملی ساختمان ( ۱ جلد ) ، مبحث۱۶ مقررات ملی ساختمان ( ۱ جلد ) ، روش‌های آزمايشگاهی تست بادزن ( ۱ جلد ، ترجمه) ، نگهداری و تعمير تجهيزات بيمارستانی ( ۱ جلد ، ترجمه ) مشاركت داشته و همچنين تدوین كتابهای راهنمای طراحی بخشهای بيمارستان در زمينه‌های آشپزخانه استريل ، رخت‌شويی و گازهای طبيعی را در ۴ جلد انجام‌ داده است.

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 22 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت