تستر نانو سیالات برای مبدل‌های حرارتی ساخته شد

علوم تحقیقات

محققان واحد علوم و تحقیقات موفق به طراحی و ساخت دستگاه تست انواع نانو سیالات پایه روغن در مبدل‌های حرارتی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر دکتر مرتضی خیاط- رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا واحد علوم تحقیقات با بیان اینکه نانو سیالات توانایی افزایش نرخ انتقال حرارت در کاربردهای مختلف نظیر سرمایش صنعتی، راکتورهای شیمیایی، صنعت حمل ونقل، سیستم‌های الکترومکانیکی و الکتریکی و کاربردهای پزشکی را داراد، گفت: تاکنون به دلیل عدم وجود چنین دستگاهی در واحد علوم و تحقیقات، بررسی نانو سیالات به منظور اندازه گیری پارامترهای موثر در انتقال حرارت در سایر مراکز صنعتی و دانشگاه‌ها صورت می‌گرفت.

 

وی با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه تست نانو سیالات از سوی محققان این واحد دانشگاه اظهار داشت: در این راستا اقدام به ساخت دستگاهی جهت تست انواع مختلف نانو سیالات پایه روغن به منظور رفع مشکلات موجود شد. این دستگاه قابلیت تست انواع مختلف نانو سیال‌های پایه روغن به منظور اندازه گیری پارامترهای مختلف انتقال حرارت و افت فشار در انواع مبدل‌های حرارتی را دارد.

 

خیاط، خاطر نشان کرد: وجود چنین دستگاهی با توجه به قابلیت‌های بالا برای تست ذرات نانو در سیالات می‌تواند زمینه ساز انجام تحقیقات و پژوهش‌های گسترده آتی در دانشگاه شده و از این طریق گامی در جهت پیشرفت، تعالی و خودکفایی کشور برداشته شد.

 

این دستگاه تحت راهنمایی دکتر مرتضی خیاط رئیس دانشکده مکانیک و هوافضا و با همکاری بهنام حبیب نژاد لداری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی و افشین صادقی خواه دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی مکانیک این واحد دانشگاهی ساخته شده است.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 31 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت