کارشناسان معتقدند ميزان انتشار گازهاي گلخانه‌اي باید فورا کنترل شود

 

کارشناسان مطالعات آب و هوایی می گویند اگر تا سال 2030، اقداماتی در سطح وسیع برای کنترل افزایش تجمع گازهای گلخانه ای در اتمسفر زمین انجام نشود، تلاش ها برای محدود کردن روند گرم شدن زمین به میزان دو درجه سانتی گراد، تقریبا به نتیجه نخواهد رسید.

 

محققان گروه بین المللی کارشناسان آب و هوا در گزارشی به بررسی سناریوهای مختلف برای کاهش روند گرمایش زمین پرداختند.

برای رسیدن به هدف محدود کردن روند گرم شدن زمین به میزان دو درجه سانتی گراد، کارشناسان در گزارش خود اقداماتی همچون بهبود عملکرد منابع تامین انرژی، افزایش مالیات بر سوخت زغال سنگ، مدیریت بهینه اراضی کشاورزی، حمایت از انرژی های غیرفسیلی و اقداماتی دیگر را توصیه کردند.

محققان گروه بین المللی کارشناسان آب و هوا می گویند بین سال های 2000 تا 2010، انتشار گازهای گلخانه ای در اتمسفر روند فزاینده داشته است و چنانچه این روند ادامه داشته باشد، میزان تجمع این گازها در اتمسفر در سال 2030 به 450 ppm و بین 750 تا 1300 ppm در سال 2100 خواهد رسید.

به گفته کارشناسان، اگر اقدامات لازم برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 به درستی صورت نگیرند و به سال های بعد از آن موکول شوند، کنترل میزان تجمع گازهای گلخانه ای در اتمسفر بالاتر از 530 واحد ppm چالشی بسیار بزرگ و رویارویی با آن دشوار خواهد بود و به عنوان مثال، در سال 2050 باید میزان انتشار گازهای گلخانه ای را در مقایسه با سال 2010 بین 40 تا 70 درصد کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، دانشمندان توصیه می کنند بهترین سناریوها برای کاهش میزان تجمع گازهای گلخانه ای در اتمسفر، سه تا چهار برابر کردن بهره گیری از منابع انرژی غیرفسیلی همچون انرژی های تجدید پذیر یا استفاده از انرژی های فسیلی در سامانه هایی است که کربن آنها را به خوبی جذب می کنند.

آمارها نشان می دهد در سال 2010، تولید انرژی حدود 35 درصد، کشاورزی و جنگل ها 24 درصد، صنایع 21 درصد، حمل و نقل 14 درصد و ساختمان سازی 6 درصد از گازهای گلخانه ای منتشر شده در اتمسفر را تولید کرده اند. 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 40 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت