افتتاح رواق دارالمرحمه در روز میلاد

حرم امام رضا

همزمان با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، رواق دارالمرحمه حرم مطهر امام رضا (ع) روز یکشنبه ۲۹ دی افتتاح شد. مدیر عامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم امام رضا (ع) در این آیین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: رواق دارالمرحمه با زیربنای هفت هزار و 900 متر مربع و پنج هزار و 300 متر مربع فضای عبادی مفید با ظرفیت بیش از 10 هزار نفر نمازگزار در طبقه پایین رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی احداث شده است.

 

وی دو هزار متر مربع فضای تاسیساتی، بهره گیری از 9 دستگاه هواساز برای تهویه و سنسورهای سنجش CO2 برای تامین هوای کیفی مطبوع را  بخشهای این رواق بیان کرد و گفت: با بهره گیری از سیستم صوتی دیجیتال صدای مراسم و سخنرانان و برنامه ها به طور یکنواخت در همه نقاط رواق پخش می شود.

عباس مومنی افزود: در طراحی و ساخت این رواق از هنرهای اصیل و آرایه بندی‌های اسلامی توسط هنرمندان شاخص آستان قدس رضوی بهره گرفته شده است.

در این مراسم تولیت آستان قدس رضوی، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و دادگستری، رییس سازمان زندانهای کشور و جمع کثیری از مسوولان و زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی حضور داشتند، 

 

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 32 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت